354-0553/01 – Visual Basic II (VB II)
Garantující katedra | Katedra robotiky | Kredity | 3 |
Garant předmětu | prof. Dr. Ing. Petr Novák | Garant verze předmětu | prof. Dr. Ing. Petr Novák |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2004/2005 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Široká znalost vývojového prostředí, umět vytvořit, popsat a analyzovat složitý algoritmus, zevšeobecnit algoritmus, řešit složitější algoritmy, používat knihovnu, objektový přístup..
Vyučovací metody
Anotace
Cílem tohoto kurzu je seznámit zájemce o programování složitějších
úloh/programů v jazyce Visual Basic s využitím objektů a objektových knihoven -
v současné době ve verzi Visual Basic.NET
2005. Předmět je svým zaměřením určen zájemcům se základními zkušenostmi v
programování. Předmět volně navazuje na Visual Basic I, jeho absolvování však
není požadováno.
Visual Basic.NET - zkráceně VB.NET - je jedním z řady programovacích jazyků
pro Microsoft .NET Framework oficiálně podporovaných společností Microsoft ve
vývojovém prostředí Visual Studio .NET. Hlavní předností VB.NET oproti
ostatním jazykům je jednoduchost a srozumitelnost, což jej činí jedním z
nejvhodnějších jazyků i pro výuku začátečníků. Díky podpoře .NET se z Visual
Basicu současně stal plnohodnotný nástroj pro vývoj profesionálních aplikací.
Programy ve VB.NET běží jako aplikace kompilované do strojového kódu, a to
srovnatelnou rychlostí, jako aplikace v C++.
Povinná literatura:
Visual Basic.NET , Hotová řešení , Grada 2005
Myslíme v jazyku Visual Basic.NET - 1.díl,knihovna programátora,Grada
Řešené úlohy z Visual Basic.NET,(disketa) , Kopp - 03/2002
www.builder.cz
www.zive.cz – sekce programování-Visual Basic
www.vbnet.cz
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1 Objektové programování
Opakování, tvorba vlastních tříd, instancí objektů, vlastností, metod
a událostí.
2 Přetěžování funkcí a operátorů
Ukázka práce s přetěžováním na konkrétním příkladě (zavedení
komplexních čísel)
3 Úvod do vektorové grafiky (GDI+)
Základní možnosti knihovny GDI+, kreslení čar, obrazců, transformace,
barvy.
4 Vektorová grafika – objektový přístup
Tvorba vlastních grafických objektů
5 Úvod do bitmapové grafiky
Práce s bitmapovou grafikou, grafické efekty (rozostření, převod do
stupňů šedi atd.)
6 Bitmapová grafika – detekce hran, rozpoznávání objektů
Příklad na detekci hran, rozpoznání jednotlivých jednoduchých objektů
v obraze.
7 Základy komunikace v počítačové síti (TCP/IP)
Demonstrace základů síťové komunikace (architektura klient – server)
8 Tvorba klient/server aplikací
Tvorba jednoduchého komunikačního programu na bázi klient/server
aplikací.
9 Komunikace prostřednictvím sériového portu (RS232)
Ukázka komunikace prostřednictvím sériového portu počítače.
10 Komunikace mezi aplikacemi
Tvorba dvou vzájemně komunikujících aplikací.
11 Úvod do programování pro MS PocketPC (Windows Mobile)
Demonstrace tvorby, nahrání a spouštění aplikací pro PDA se systémem
Windows Mobile
12 Tvorba vlastních DLL knihoven ve VB
Ukázka tvorby vlastní knihovny funkcí.
13 Úvod do TrueVision3D
Tvorba základní scény a jednoduchých 3D objektů.
14 Rezerva, zápočet
Kontrola projektů, udělení zápočtů.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.