361-0525/01 – Soft skills, collaboration with praxis or abroad (MD&S)
Gurantor department | Department of Power Engineering | Credits | 4 |
Subject guarantor | Ing. Veronika Sassmanová, Ph.D. | Subject version guarantor | prof. Ing. Dagmar Juchelková, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2014/2015 | Year of cancellation | 2019/2020 |
Intended for the faculties | FS | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Students will collaborate on the special projects
The course is implemented through
- Internships in practice, organized in cooperation with the teacher
- Or internships abroad
- Or according to the following schedule
everything is done according to the current study regulations, in particular Article. 8
Teaching methods
Lectures
Individual consultations
Tutorials
Project work
Other activities
Summary
Stáže v praxi (firmách, společnostech) či na zahraničních univerzitách mohou být absolvovány pouze v oblasti studovaného oboru a s ním spojené problematiky.
Student musí ve firmě či na univerzitě setrvat min. 40 hodin za semestr. Je na individuálních možnostech studenta, zda stáž absolvuje v rámci týdenního, měsíčního či semestrálního působení ve firmě/univerzitě tak, aby byly naplněny podmínky stáže, avšak nenarušilo to průběh jeho další výuky v ostatních předmětech. Dle předem dojednaných podmínek s vyučujícím, je možné absolvovat stáž již před začátkem semestru a to v průběhu letního volna. Před absolvováním stáže musí být sepsán trojstranný kontrakt.
V případě, že student zvolí výuku měkkých dovedností formou přednášek a cvičení, bude jeho výstupním hodnocením zpracování závěrečného projektu (písemná forma i prezentace) na základě zvoleného a od konzultovaného tématu, na kterém bude v průběhu semestru pracovat individuálně či v týmu, a který bude muset v zápočtovém týmu obhájit na základě zpracované prezentace včetně dodatečných úloh, které vyplynou na základě přednášek a cvičení a budou zadány v hodině vyučujícím.
1. hodina: Seznámení se s tématem projektu či stáže - všichni studenti budou přítomni na první společné hodině, kde budou prodiskutovány individuální stáže či témata projektu.
Předmět může být pak následně realizován na základě jedné ze zvolených forem:
A)Stáže v praxi ať už v ČR nebo zahraničí, pak musí být dodřeny tyto podmínky:
1. Sepsání trojstranného kontraktu.
2. Absolvování odborné stáže/ praxe v rozsahu min. 40 hodin/semestr. Student bude vždy proškolen o BOZP, což je nedílnou podmínkou absolvování stáže, a která se celkově nezapočítává do rozsahu 40 hodin/semestr.
3. Potvrzení o absolvování stáže včetně krátkého zhodnocení studenta vedoucím stáže.
4. Závěrečná zpráva o rozsahu 5 – 10 stran, kde student popíše náplň stáže, jeho individuální činnost a zapojení se do praxe (může doplnit o výkresy, schémata, výpočty), celkově zhodnotí přínosy a negativa stáže.
5. Zápočet bude udělen jen v tom případě, budou-li splněny všechny náležitosti.
VYMĚTAL, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, s. 328, 2018. ISBN 978-80-247-2614-4.
B) Stáže na zahraniční univerzitě, pak musí být dodrženy tyto podmínky:¨
1. Sepsání trojstranného kontraktu.
2. Absolvování odborné stáže/ praxe v rozsahu min. 40 hodin/semestr. Student bude vždy proškolen o BOZP, což je nedílnou podmínkou absolvování stáže, a která se celkově nezapočítává do rozsahu 40 hodin/semestr.
3. Potvrzení o absolvování stáže včetně krátkého zhodnocení studenta vedoucím stáže.
4. Závěrečná zpráva o rozsahu 5 – 10 stran, kde student popíše náplň stáže, jeho individuální činnost a zapojení se do praxe (může doplnit o výkresy, schémata, výpočty), celkově zhodnotí přínosy a negativa stáže.
5. Zápočet bude udělen jen v tom případě, budou-li splněny všechny náležitosti.
C) Dle následujícího schématu, na jehož základě bude zpracován závěrečný semestrální projekt o rozsahu min. 20 stran a bude obhájen na základě min. 15 minutové prezentace v zápočtovém týdnu:
vše je realizováno dle platného studijního řádu, zejména čl. 8
2) Rešerše tématu (stáže u firmy)
3) Řešení a konzultace postupu
4) Prezentace a obhájení dosažené práce v rámci projektu
5) Typy organizačních struktur, co je plánování,
6) Personální management, stimuly práce.
7) Manažerské funkce
8) Etapy vývoje managementu, vztah cíle a zájmu podniku a manažera.
9) Návrh energetického programu
10) Formulace cílů podnikové energetiky.
11) Sestavení seznamu opatření, hodnocení a výběr opatření.
12) Nabídkové řízení, rozpočet, stanovení poptávky.
13) Energetický management, jeho plánování a organizace.
Compulsory literature:
Recommended literature:
actual informations, http://www.msmt.cz
BALCAR, J. Is it better to invest in hard or soft skills? The Economic and Labour Relations Review, Forthcoming. Vol. 27 is. 4, p. 453-470, October 2016(b).
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Another demands for student are not.
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Introduction to the theme of the project
The course is implemented through
- Internships in practice, organized in cooperation with the teacher
- Or internships abroad
- Or according to the following schedule
everything is done according to the current study regulations, in particular Article. 8
2. Background research topic (internship with the company)
3. Solutions and consultation procedure
4. Presentation and defense of the work achieved by the project
5. Types of organizational structures, what is the planning,
6. Personnel management, work incentives.
7. management functions
8. Stages of development management, relationship goals and interests of the company and manager.
9. Draft Energy Program
10. Formulation of the objectives of corporate power.
11. Compiling a list of measures, the evaluation and selection of measures.
12. Tender, budget, determining demand.
13. Energy management in its planning and organization.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction