456-0076/01 – Softwarové inženýrství (SWI)
Garantující katedra | Katedra informatiky | Kredity | 6 |
Garant předmětu | prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc. | Garant verze předmětu | prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1992/1993 | Rok zrušení | 2004/2005 |
Určeno pro fakulty | FEI | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je uvést studenty do disciplíny zabývající se problematikou vývoje rozsáhlých softwarových systémů.
Vyučovací metody
Anotace
Tento předmět je úvodem do problematiky tvorby software z hlediska inženýrských metod. Objektově orientovaný přístup a jazyk UML je použit jako základ prezentovaných metod.
Povinná literatura:
Vondrák, I.: Software Engineering, VŠB-TU Ostrava, 2002
Vondrák,I.: Úvod do softwarového inženýrství, VŠB - TU Ostrava, 2002
Rumbaugh, James et al. Object-Oriented Modeling and Design, Prentice Hall Inc.
1991
Jacobson, I., Christerson, M., Jonsson, P., Overgaard, G.: Object Oriented Software Engineering, A Use Case Driven Approach, Addison-Wesley, 1994
Schmuller, J.: Teaching Yourself UML in 24 Hours, Sams, 1999
Booch, G., Jacobson, I., Rumbaugh, J.: The Unified Modeling Language User Guide, Addison Wesley Longman, Inc., 1999
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Podmínky udělení zápočtu:
Týmový projekt a celková aktivita na cvičeních
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Přednášky:
Úvod do problematiky softwarového inženýrství.
Softwarový proces a jeho modely.
Cykly, fáze a iterace procesu RUP.
Modelování podnikových procesů.
Specifikace požadavků.
Definice pojmu objekt, vztahy mezi objekty a jejich interakce.
Analýza a návrh softwarového systému.
Specifikace statické struktury systému.
Modelování dynamického chování systému.
Návrhové vzory a jejich použití.
Architektura výsledného systému.
Implementace a realizace softwarového díla.
Softwarové architektury a návrhové vzory.
Mapování elementů logického modelu na komponenty.
Zdrojové, binární a spustitelné komponenty.
Testování.
Nasazení softwarového systému.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.