456-0547/02 – Modelování v grafických aplikacích (MGA)

Garantující katedraKatedra informatikyKredity4
Garant předmětuIng. Martin Němec, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Martin Němec, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostvolitelný odborný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2009/2010Rok zrušení2010/2011
Určeno pro fakultyFEIUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
NEM03 Ing. Martin Němec, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 1+2
kombinovaná Klasifikovaný zápočet 10+0

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s profesionálním nástrojem pro grafické 3D modelování (Blender). Po ukončení budou studenti umět používat profesionální 3D nástroj Blender.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Předmět je určen pro zájemce o 3D modelování. Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními možnosti profesionálních 3D modelovacích nástroju (Blender). Během předmětu se posluchači seznámí s možnostmi a vlastnostmi programu Blender. Hlavní část bude zaměřena na tvorbu scény. Výsledkem cvičení bude program ve formě modelu scény. Podmínkou zapsání tohoto předmětu, je paralelní studium předmětu Základy počítačové grafiky, kde se budou algoritmy a principy probírat teoreticky.

Povinná literatura:

Blender [online]. [2009] [cit. 2009-01-21]. Dostupný z WWW: www.blender.org. Pokorný Pavel: Blender - naučte se 3D grafiku, první vydání, 2006, BEN - technická literatura, 80-7300-203-5. Roland Hess: Animating with Blender: How to Create Short Animations from Start to Finish, 2008, Focal Press, ISBN-10: 0240810791.

Doporučená literatura:

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Blender, zobrazení, ovládání Modifikátory (Extrude, Subsurf apod.) Editační mód Proporcionální editace, materiály Renderování, osvětlení, třísvětelný model osvětlení Křivky, plochy Modelování (Blueprinty) Textury, stínování Animace, klíčový snímek Deformace, částicové systémy Game engine (Zapékání) Fluidní dynamika Výpočet fyziky

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2009/2010 zimní semestr, platnost do: 2010/2011 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100 (70) 51
        projekt Ústní zkouška 70  20
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.FormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2009/2010 (B2647) Informační a komunikační technologie (1103R031) Výpočetní matematika P čeština Ostrava 3 volitelný odborný stu. plán
2009/2010 (B2647) Informační a komunikační technologie (2601R013) Telekomunikační technika P čeština Ostrava 3 volitelný odborný stu. plán
2009/2010 (B2647) Informační a komunikační technologie (2612R025) Informatika a výpočetní technika P čeština Ostrava 3 volitelný odborný stu. plán
2009/2010 (B2647) Informační a komunikační technologie (2612R059) Mobilní technologie P čeština Ostrava 3 volitelný odborný stu. plán
2009/2010 (B2647) Informační a komunikační technologie (1103R031) Výpočetní matematika K čeština Ostrava 3 volitelný odborný stu. plán
2009/2010 (B2647) Informační a komunikační technologie (2601R013) Telekomunikační technika K čeština Ostrava 3 volitelný odborný stu. plán
2009/2010 (B2647) Informační a komunikační technologie (2612R025) Informatika a výpočetní technika K čeština Ostrava 3 volitelný odborný stu. plán
2009/2010 (B2647) Informační a komunikační technologie (2612R059) Mobilní technologie K čeština Ostrava 3 volitelný odborný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku