456-0547/02 – Modelování v grafických aplikacích (MGA)
Garantující katedra | Katedra informatiky | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Martin Němec, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Martin Němec, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | volitelný odborný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2009/2010 | Rok zrušení | 2010/2011 |
Určeno pro fakulty | FEI | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s profesionálním nástrojem pro grafické 3D modelování (Blender).
Po ukončení budou studenti umět používat profesionální 3D nástroj Blender.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět je určen pro zájemce o 3D modelování. Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními možnosti profesionálních 3D modelovacích nástroju (Blender). Během předmětu se posluchači seznámí s možnostmi a vlastnostmi programu Blender. Hlavní část bude zaměřena na tvorbu scény. Výsledkem cvičení bude program ve formě modelu scény. Podmínkou zapsání tohoto předmětu, je paralelní studium předmětu Základy počítačové grafiky, kde se budou algoritmy a principy probírat teoreticky.
Povinná literatura:
Blender [online]. [2009] [cit. 2009-01-21]. Dostupný z WWW: www.blender.org.
Pokorný Pavel: Blender - naučte se 3D grafiku, první vydání, 2006, BEN - technická literatura, 80-7300-203-5.
Roland Hess: Animating with Blender: How to Create Short Animations from Start to Finish, 2008, Focal Press, ISBN-10: 0240810791.
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Blender, zobrazení, ovládání
Modifikátory (Extrude, Subsurf apod.)
Editační mód
Proporcionální editace, materiály
Renderování, osvětlení, třísvětelný model osvětlení
Křivky, plochy
Modelování (Blueprinty)
Textury, stínování
Animace, klíčový snímek
Deformace, částicové systémy
Game engine (Zapékání)
Fluidní dynamika
Výpočet fyziky
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky