460-2020/03 – Informační systémy pro elektronické podnikání (ISEP)
Garantující katedra | Katedra informatiky | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Radoslav Fasuga, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Radoslav Fasuga, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | volitelný odborný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2015/2016 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | FEI | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem tohoto kurzu je seznámit studenty s principy elektronické komerce a obchodování. Předmět je technicky orientován se zaměřením na praktickou implementaci předkládané problematiky. Student získá znalosti o základních pojmech a směrech obchodování, marketingu a návrhu marketingové strategie v prostředí internetu, péče o zákazníky, skladové evidenci, logistice, vedení účetnictví, elektronických platebních kanálech a bankovnictví (elektronické, přímé), legislativě a souvisejících zákonech, podnikatelských formách a právní subjektivitě. Po absolvování předmětu bude student schopen sestavit podnikatelský záměr, provést jeho implementaci a uvedení do chodu, bude schopen navrhnout marketingové a reklamní kampaně, materializovat jejich výnosnost a uvědomit si nezbytné kroky k úspěšnému završení podnikatelského záměru v oblasti prodeje a služeb na internetu.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Tento předmět představuje úvod do problematiky elektronického podnikání. Obsahem předmětu je popis směrů obchodování, marketingu, skladové evidence, logistiky, finančnictví a souvisejících problematik s oblastí elektronického podnikání.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Splnění následujících úkolů:
Povinné:
Sestavení a obhájení podnikatelského záměru
Model financování, analýza udržitelnosti projektu
Návrh technické realizace projektu, časový harmonogram
Nepovinné:
Oponování konkurenčních projektů
Referát na vybrané téma související s problematikou elektronického obchodování
E-learning
Informační zdroje ke studiu na adrese: http://www.elpod.cz
Další požadavky na studenta
Další požadavky na studenta nejsou kladeny.
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Náplň přednášek:
• Základní směry podnikání na internetu, moderní směry podnikání, vysvětlení základních pojmů (B2B, B2C, B2G atd.)
• Specifikace podnikatelského záměru, ocenění nákladů a zisků, realizovatelnost záměru
• Cenová politika, metody stanovení ceny, ceny v rámci Evropské unie, odhad nákladů spojených s realizací podnikatelského záměru
• Skladová evidence a logistika skladových zásob, základní principy, výpočty, evidence, legislativa
• Sledování statistik webových aplikací, základní ukazatele, SEO optimalizace, testování kvality zpracování internetových stránek vzhledem k podnikatelskému záměru
• Marketing v oblasti internetu, reklamní kampaně, sledování jejich úspěšnosti a vytíženosti
• Právní formy pro elektronické podnikání, živnostenská oprávnění, koncese, obchodní a občanský zákoník ve vztahu k elektronickému podnikání, Ochrana osobních údajů, práva a povinnosti v rámci států evropské unie
• Image a firemní identita, počítačový design, logotypy, vizuální styly, korporátní manuály, uživatelské rozhraní
• Elektronické platební kanály, příjem elektronických plateb, kreditní karty, bankovní převody, elektronické bankovnictví a jeho provázanost na účetní aplikace, mezibankovní styk, zahraniční platby
• Péče o zákazníky, CRM systémy, nabídka, poptávka, reklamace, servis, helpdesk, základy komunikace se zákazníkem
• Organizace a řízení zdrojů IT/IS, Outsourcing, outplacement, offshoring
• Manažerské schopnosti, práce v týmu, organizace skupinové práce, projektové řízení, plánování
• Financování podnikatelských záměru, úvěry, půjčky, granty, inkubátory
Náplň cvičení:
Cílem cvičení je demonstrovat na praktických příkladech problematiku prezentovanou na přednáškách, student si vyzkouší pozice: vlastníka podnikatelského záměru, programátora, marketingového analytika, finančního poradce, zákazníka, pracovníka střediska péče o zákazníky.
Aktivita studenta na cvičeních je směrována k vlastní tvůrčí práci, iniciativě, diskusi, kritickému pohledu na dané téma. Student by měl být schopen obhájit vlastní podnikatelský záměr, kriticky a konstruktivně přispět k řešení problémů ostatních studentů.
Rozvrh cvičení:
• Úvod do problematiky elektronického podnikání
• Vymezení podnikatelského záměru
• Určení ceny produktu, služby, ziskovost, odhad nákladů
• Sestavení marketingové a reklamní strategie
• Určení vhodné právní formy pro podnikatelský záměr
• Vizuální prezentace produktu či služby
• Skladová evidence a distribuce
• Platební kanály
• Prezentace dosažených výsledků
• Práce v týmu, organizace týmové spolupráce, rozdělování úkolů, plánování
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.