460-4045/04 – Informační management (IM)
Garantující katedra | Katedra informatiky | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Ing. Jan Kožusznik, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Jan Kožusznik, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | volitelný odborný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2022/2023 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FEI | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je seznámit studenty s funkcí vedoucího oddělení informatiky a/nebo projektového manaže středního a velkého podniku a s organizací a řízením odboru informatiky v převážně průmyslových podnicích a IT společnostech. Na základě těchto znalostí by se studenti měli dokázat orientovat v organizaci a procesech IT ve středních i mezinárodních společnostech. Zároveň je předmět průpravou pro předmět Projektové řízení.
Vyučovací metody
Přednášky
Výuka odborníka z praxe (přednáška nebo cvičení)
Anotace
Předmět je určen pro studenty, kteří projevili zájem o principy řízení IT. Předmět dává průřez problematikou funkce vedoucího IT a/nebo Projektového vedoucího ve středním a velkém podniku. Klade potřebný důraz na ekonomické otázky a otázky řízení kolektivu spojené s provozem IT a řízením projektů a ukazuje použití technicko ekonomických metod k řízení jak denního provozu IT struktur, tak i k plánování rozsáhlých systémů.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Další požadavky na studenta nejsou kladeny.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Přednášky:
1.-2. Organizace ICT ve společnostech: Role IT oddělení ve firmě. IT management a jeho hlavní aspekty. Organizační struktura IT. Rozdíl mezi malou a velkou organizací. Typické činnosti útvaru IT.
3.-4. Základy projektového řízeni: Projektové řízení jako součást IT managementu. ICT projekty. Metodika a procesní modely. Fáze projektu. Nástroje pro řízení ICT projektů. Reporting stavu projektu.
5.-6. Soft-skills (měkké dovednosti): Vedení lidí. Prezentační dovednosti. Time management. Typologie osobností MBTI. Koučing. Umění se dorozumět. Řešení konfliktů. Vyjednávání. Metody týmové spolupráce. Angažovanost.
7.-8. Procesy změn: Důvody změn. Adaptace na změny. Úspěšná implementace změn.
9.-10. Audity: Typy auditů. Auditní proces a výslededky. Nápravná opatření.
11.-12. Sociální sítě a média: Teorie sociálních sítí. Využití sociálních médií ve společnostech. Využití sociálních médií k osobnímu růstu. Sdílená ekonomika.
13.-14. Základy Řízení IT služeb: Metodika ITIL. Životní cyklus IT služeb. Procesy podle ITIL (incidenty, problémy, změny). Funkce kontaktního místa (Service desk). Jiné metodiky řízení IT služeb.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky