460-6019/01 – Advanced Computer Graphics (ACG)
Garantující katedra | Katedra informatiky | Kredity | 10 |
Garant předmětu | prof. Ing. Václav Skala, CSc. | Garant verze předmětu | prof. Ing. Václav Skala, CSc. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2010/2011 | Rok zrušení | 2016/2017 |
Určeno pro fakulty | FEI | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je dát studentům základní znalosti a praktickou zkušenost s použitím pokročilého matematického aparátu, jeho použitím v počítačové grafice a vizualizaci dat a informací, při návrhu nových algoritmů s ohledem na zvýšení jejich robustnosti.
Vyučovací metody
Přednášky
Projekt
Anotace
Povinná literatura:
• Vince, John, Essential mathematics for computer graphics fast , London : Springer 2001
• Lengyel,E, for 3D game programming and Computer Graphics , Charles River Media 2003
• Shirley, Peter, Fundamentals of computer graphics , Natick : AK Peters 2002
• Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz, Introduction to volume rendering , Upper Saddle River : Prentice Hall 1998
• Blinn,J, Jim Blinn's Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline , Morgan Kaufmann Publ 1996
• Hartley, Richard; Zisserman, Andrew, Multiple view geometry in computer vision , Cambridge : Cambridge University Press 2001
• Penna,M.A., Patterson,R.R, Projective Geometry and its Application to Computer Graphics , Prentice Hall 1986
• On-line katalogy knihoven
Doporučená literatura:
• Vince, John, Essential mathematics for computer graphics fast , London : Springer 2001
• Lengyel,E, for 3D game programming and Computer Graphics , Charles River Media 2003
• Shirley, Peter, Fundamentals of computer graphics , Natick : AK Peters 2002
• Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz, Introduction to volume rendering , Upper Saddle River : Prentice Hall 1998
• Blinn,J, Jim Blinn's Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline , Morgan Kaufmann Publ 1996
• Hartley, Richard; Zisserman, Andrew, Multiple view geometry in computer vision , Cambridge : Cambridge University Press 2001
• Penna,M.A., Patterson,R.R, Projective Geometry and its Application to Computer Graphics , Prentice Hall 1986
• On-line katalogy knihoven
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Prezentace semestrální práce/studie
Získání alespoň 50% možných bodů
E-learning
Další požadavky na studenta
Další požadavky na studenta nejsou.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1-2 Úvod, organizační informace. Typické úlohy a metod, přehled matematického aparátu a jeho aplikací. Složitost a robustnost algoritmů. Transformace algoritmů.
3-4 Datové reprezentace, souřadné systémy, homogenní souřadnice, affinní a projektivní prostory. Princip duality a jeho aplikace. Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3.
5-6 Pluckerovy a barycentrické souřadnice, jejich použití a typické úlohy. Metody efektivního výpočtu s použitím GPU.
7-8 Základy a použiti algebry geometrie a konformní algebry.
Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3 s geometrickou algebrou.
9-10 Interpolace uspořádaných a neuspořádaných dat v Eukleidovském a projektivním prostoru.
11 Aplikace geometrické algebry a konformní geometrie v počítačové grafice, herních 3D systémech, vizualizaci dat a systémech virtuální reality.
12 Zvaná přednáška
13 Rekapitulace předmětu
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.