460-6019/01 – Advanced Computer Graphics (ACG)

Garantující katedraKatedra informatikyKredity10
Garant předmětuprof. Ing. Václav Skala, CSc.Garant verze předmětuprof. Ing. Václav Skala, CSc.
Úroveň studiapostgraduálníPovinnostpovinně volitelný
RočníkSemestrzimní + letní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2016/2017
Určeno pro fakultyFEIUrčeno pro typy studiadoktorské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
SKA0049 prof. Ing. Václav Skala, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zkouška 28+0
kombinovaná Zkouška 28+0

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je dát studentům základní znalosti a praktickou zkušenost s použitím pokročilého matematického aparátu, jeho použitím v počítačové grafice a vizualizaci dat a informací, při návrhu nových algoritmů s ohledem na zvýšení jejich robustnosti.

Vyučovací metody

Přednášky
Projekt

Anotace

Povinná literatura:

• Vince, John, Essential mathematics for computer graphics fast , London : Springer 2001 • Lengyel,E, for 3D game programming and Computer Graphics , Charles River Media 2003 • Shirley, Peter, Fundamentals of computer graphics , Natick : AK Peters 2002 • Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz, Introduction to volume rendering , Upper Saddle River : Prentice Hall 1998 • Blinn,J, Jim Blinn's Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline , Morgan Kaufmann Publ 1996 • Hartley, Richard; Zisserman, Andrew, Multiple view geometry in computer vision , Cambridge : Cambridge University Press 2001 • Penna,M.A., Patterson,R.R, Projective Geometry and its Application to Computer Graphics , Prentice Hall 1986 • On-line katalogy knihoven

Doporučená literatura:

• Vince, John, Essential mathematics for computer graphics fast , London : Springer 2001 • Lengyel,E, for 3D game programming and Computer Graphics , Charles River Media 2003 • Shirley, Peter, Fundamentals of computer graphics , Natick : AK Peters 2002 • Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz, Introduction to volume rendering , Upper Saddle River : Prentice Hall 1998 • Blinn,J, Jim Blinn's Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline , Morgan Kaufmann Publ 1996 • Hartley, Richard; Zisserman, Andrew, Multiple view geometry in computer vision , Cambridge : Cambridge University Press 2001 • Penna,M.A., Patterson,R.R, Projective Geometry and its Application to Computer Graphics , Prentice Hall 1986 • On-line katalogy knihoven

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Prezentace semestrální práce/studie Získání alespoň 50% možných bodů

E-learning

Další požadavky na studenta

Další požadavky na studenta nejsou.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1-2 Úvod, organizační informace. Typické úlohy a metod, přehled matematického aparátu a jeho aplikací. Složitost a robustnost algoritmů. Transformace algoritmů. 3-4 Datové reprezentace, souřadné systémy, homogenní souřadnice, affinní a projektivní prostory. Princip duality a jeho aplikace. Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3. 5-6 Pluckerovy a barycentrické souřadnice, jejich použití a typické úlohy. Metody efektivního výpočtu s použitím GPU. 7-8 Základy a použiti algebry geometrie a konformní algebry. Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3 s geometrickou algebrou. 9-10 Interpolace uspořádaných a neuspořádaných dat v Eukleidovském a projektivním prostoru. 11 Aplikace geometrické algebry a konformní geometrie v počítačové grafice, herních 3D systémech, vizualizaci dat a systémech virtuální reality. 12 Zvaná přednáška 13 Rekapitulace předmětu

Podmínky absolvování předmětu

Kombinovaná forma (platnost od: 2013/2014 zimní semestr, platnost do: 2016/2017 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zkouška Zkouška  
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2015/2016 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika P čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2015/2016 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika K čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2014/2015 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika P čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2014/2015 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika K čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2014/2015 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika K angličtina Ostrava povinně volitelný stu. plán
2013/2014 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika P čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2013/2014 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika K čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika P čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika K čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika P čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika K čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2010/2011 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika P čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán
2010/2011 (P1807) Informatika, komunikační technologie a aplikovaná matematika (1801V001) Informatika K čeština Ostrava povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku