541-0094/02 – Management a marketing v cestovním ruchu (MMCR)
Garantující katedra | Katedra geologického inženýrství | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2004/2005 | Rok zrušení | 2006/2007 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získání teoretických znalostí a následných dovedností, které vedoucí
pracovníci (manageři) užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).
Vyučovací metody
Anotace
V uvedeném předmětu je prezentován ucelený soubor metod, které vedoucí
pracovníci (manageři) užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).
Jsou zde uvedeny základy manažerského myšlení, hlavní myšlenkové směry
managementu a charakter managerské činnosti.
V marketingu je hlavní pozornost věnována prvkům marketingového mixu a dále strategie úspěšného působení firmy na trhu z hlediska dlouhodobé koncepce.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Přednášky:
1. Management. Historie, školy, přístupy a nové směry v managementu.
2. Manager a jeho profil.
3. Managerské dovednosti.
4. Rozhodování, plánování, vedení, komunikace, kontrola.
5. Delegování pravomocí.
6. Motivace.
7. Asertivita
8. Marketing. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu.
9. Moderní pojetí marketingu.
10. Marketingový mix.
11. Cestovní ruch. Vývoj CR, jeho současný význam.
12. Rozdělení CR.
13. Oblasti CR v ČR a ve světě.
14. Management a marketing v CR.
Cvičení:
- Problémová analýza – jednotlivec a tým
- Dynamika změn tržních podmínek a konkurence – analýza „ropných šoků“
- Případové studie – řešení otázek výrobního procesu – průmyslový
marketing
- Případová studie – marketing služeb
- Případová studie – strategie nediferencovaného a diferencovaného toku
- Samostatná práce s materiálem fy Schlumberger Inter Change (anglická
verze. Aplikace na české podmínky
- Samostatná práce – návrh tématického zájezdu a tématického „výletu“ se
zaměřením na technické, geologické a historické památky a zajímavosti regionu
v místě bydliště navrhovatele
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.