541-0094/02 – Management and Marketing in Travel Trade (MMCR)
Gurantor department | Department of Geological Engineering | Credits | 5 |
Subject guarantor | Ing. Simona Matušková, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Simona Matušková, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2004/2005 | Year of cancellation | 2006/2007 |
Intended for the faculties | HGF | Intended for study types | Bachelor |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
To gain theoretical knowledge and subsequent skills used by managers to control their firms.
Teaching methods
Summary
There is presented a comprehensive collection of methods, used by leading
workers (managers) to achieve main targets in their business. There are mentioned principles of intellectual manager
behaviour, basic intellectual management tendencies and characteristics of the
manager activities.
The marketing mix is one of the most important marketing part as well as the long term strategy of a successful operation in market.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
Přednášky:
1. Management. Historie, školy, přístupy a nové směry v managementu.
2. Manager a jeho profil.
3. Managerské dovednosti.
4. Rozhodování, plánování, vedení, komunikace, kontrola.
5. Delegování pravomocí.
6. Motivace.
7. Asertivita
8. Marketing. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu.
9. Moderní pojetí marketingu.
10. Marketingový mix.
11. Cestovní ruch. Vývoj CR, jeho současný význam.
12. Rozdělení CR.
13. Oblasti CR v ČR a ve světě.
14. Management a marketing v CR.
Cvičení:
- Problémová analýza – jednotlivec a tým
- Dynamika změn tržních podmínek a konkurence – analýza „ropných šoků“
- Případové studie – řešení otázek výrobního procesu – průmyslový
marketing
- Případová studie – marketing služeb
- Případová studie – strategie nediferencovaného a diferencovaného toku
- Samostatná práce s materiálem fy Schlumberger Inter Change (anglická
verze. Aplikace na české podmínky
- Samostatná práce – návrh tématického zájezdu a tématického „výletu“ se
zaměřením na technické, geologické a historické památky a zajímavosti regionu
v místě bydliště navrhovatele
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.