541-0129/01 – Management a marketing v turismu (MMT)

Garantující katedraKatedra geologického inženýrstvíKredity5
Garant předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2015/2016Rok zrušení2017/2018
Určeno pro fakultyHGFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
DAN75 Ing. Tomáš Daněk, Ph.D.
POR041 Ing. Michal Matloch Porzer, Ph.D.
MAT49 Ing. Simona Matušková, Ph.D.
TOM60 Ing. Yveta Tomášková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Získání teoretických znalostí a následných dovedností, které vedoucí pracovníci užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku destinace cestovního ruchu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Základní organizační jednotkou pro plánování, řízení a rozvoj cestovního ruchu je region. Region se může buď krýt s administrativním a politickým členěním státu anebo častěji se vytváří turistické regiony, které vznikají iniciativou „ze spodu“ a mají zájem spolupracovat při tvorbě produktů cestovního ruchu. Dalším cílem předmětu je seznámit studenta se základními pojmy marketingu, jako samostatné disciplíny. Po absolvování předmětu bude student rozlišovat metody marketingu zboží a služeb, nástroje taktického a strategického marketingu. Budou mu jasné základní pojmy marketingového základního i rozšířeného mixu a metody marketingového výzkumu. Předmět je zaměřen na specifika marketingu CR.

Povinná literatura:

JAKUBÍKOVÁ, D.: Marketing v cestovním ruchu. Grada. 2009, ISBN 978-80-247-3247-3 JAKUBÍKOVÁ, D.: Strategická marketing. Grada. 2008, ISBN 978-80-247-2698-8 KIRÁLOVÁ, A.: Marketing destinace cestovního ruchu, EkoPress, Praha 2003 KRATOCHVIL, P, PAŽOUT, R.: Marketingová komunikace pro destinaci, MMC, Třebíč 2006. KRATOCHVIL, P, PAŽOUT, R.: Marketingová komunikace pro destinaci, MMC, Třebíč 2006. MORRISON, A. M.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Praha: Victoria Publishing, 1995 PALATKOVÁ,M. Marketingový management destinací. Praha: Grada,2011. 208 s. ISBN 978-80-247-3749-2 PALATKOVA, M: Prolínání destinací a destinační partnerství, Hospodářská komora hl.m.Prahy, 2007 PALÁTOVÁ, M: Místní, národní a mezinárodní marketing destinace, Euroconsultants, Praha 2007 VANÍČEK, J.: Marketing služeb a cestovního ruchu, Slezská univerzita v Opavě, Filosoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, Opava 2012

Doporučená literatura:

doplnit, doplnit, doplnit, doplnit, doplnit, doplnit, doplnit.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, prezentací a ústní/písemnou zkouškou.

E-learning

Pro další komunikaci se studenty nad rámec prezenční výuky je používán e-learningový systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace jak mezi vyučujícím a studenty, tak mezi studenty navzájem.

Další požadavky na studenta

Zpracování seminární práce na zadané téma a zkouška prověřující znalosti v rozsahu uvedené odborné literatury a obsahu přednášek.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do regionální politiky, strategické plánování regionálního rozvoje 2. Řízení cestovního ruchu v České republice 3. Vymezení destinace cestovního ruchu 4. Historie vzniku destinačního marketingu a managementu 5. Organizace a řízení destinace, význam partnerství pro řízení destinace CR 6. Marketingové řízení destinace cestovního ruchu, produkt destinace cestovního ruchu 7. Marketing zboží a marketing služeb 8. Strategický a taktický marketing 9. Specifika marketingu cestovního ruchu 10. Marketing destinace cestovního ruchu 11. Marketingové informační systémy 12. Kvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum 13. Metody a technika sběru dat v marketingovém výzkumu

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2015/2016 zimní semestr, platnost do: 2017/2018 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 33  17
        Zkouška Zkouška 67  18 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2016/2017 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2016/2017 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2015/2016 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2015/2016 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2015/2016 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2015/2016 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku
Blok předmětů bez studijního plánu - HGF - P - cs 2017/2018 prezenční čeština volitelný odborný HGF - Hornicko-geologická fakulta stu. blok

Hodnocení Výuky



2016/2017 zimní
2015/2016 zimní