541-0129/01 – Management a marketing v turismu (MMT)
Garantující katedra | Katedra geologického inženýrství | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2015/2016 | Rok zrušení | 2017/2018 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získání teoretických znalostí a následných dovedností, které vedoucí pracovníci užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku destinace cestovního ruchu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Základní organizační jednotkou pro plánování, řízení a rozvoj cestovního ruchu je region. Region se může buď krýt s administrativním a politickým členěním státu anebo častěji se vytváří turistické regiony, které vznikají iniciativou „ze spodu“ a mají zájem spolupracovat při tvorbě produktů cestovního ruchu. Dalším cílem předmětu je seznámit studenta se základními pojmy marketingu, jako samostatné disciplíny. Po absolvování předmětu bude student rozlišovat metody marketingu zboží a služeb, nástroje taktického a strategického marketingu. Budou mu jasné základní pojmy marketingového základního i rozšířeného mixu a metody marketingového výzkumu. Předmět je zaměřen na specifika marketingu CR.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
doplnit, doplnit, doplnit, doplnit, doplnit, doplnit, doplnit.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, prezentací a ústní/písemnou zkouškou.
E-learning
Pro další komunikaci se studenty nad rámec prezenční výuky je používán e-learningový systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace jak mezi vyučujícím a studenty, tak mezi studenty navzájem.
Další požadavky na studenta
Zpracování seminární práce na zadané téma a zkouška prověřující znalosti v rozsahu uvedené odborné literatury a obsahu přednášek.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do regionální politiky, strategické plánování regionálního rozvoje
2. Řízení cestovního ruchu v České republice
3. Vymezení destinace cestovního ruchu
4. Historie vzniku destinačního marketingu a managementu
5. Organizace a řízení destinace, význam partnerství pro řízení destinace CR
6. Marketingové řízení destinace cestovního ruchu, produkt destinace cestovního ruchu
7. Marketing zboží a marketing služeb
8. Strategický a taktický marketing
9. Specifika marketingu cestovního ruchu
10. Marketing destinace cestovního ruchu
11. Marketingové informační systémy
12. Kvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum
13. Metody a technika sběru dat v marketingovém výzkumu
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky