541-0540/04 – Počítačová grafika (PočGraf)
Garantující katedra | Katedra geologického inženýrství | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Michal Matloch Porzer, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Michal Matloch Porzer, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 3 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2007/2008 | Rok zrušení | 2022/2023 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Seznámit s problematikou vstupu, zpracování a výstupu grafických informací v prostředí výpočetní techniky.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět seznamuje s problematikou vstupu, zpracování a výstupu grafických informací v prostředí výpočetní techniky. Základem je dvourozměrná grafika rastrová a vektorová. Vysvětlují se datové modely grafických souborů a operace s jejich elementy, způsoby transformací, jejich důsledky a praktické využití. Předmět zahrnuje dále problematiku prostorové grafiky, problémy zobrazení, transformací, viditelnosti ap. Zabývá se rovněž pohyblivými obrazy, ať už diskrétními sekvencemi, nebo parciálními transformacemi. V praktické části jsou ve cvičeních předváděny možnosti grafických editorů, grafických prohlížečů a je vysvětlována problematika přenosu grafických souborů mezi různými softwarovými systémy. Nedílnou součástí je problematika počítačové grafiky v prostředí Internetu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Student vyřeší průběžně zadávané úlohy z probíraných témat.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Problematika barev v počítačovém prostředí; barvy na vstupních a výstupních
zařízeních. Bodová a vektorová grafika a odpovídající zařízení. Statická 2D
grafika, její formáty a zpracování. Editory statické 2D grafiky v prostředí
PC.
Dynamická 2D grafika. 3D grafika, její vytváření, editace; problematika
zobrazení 3D objektů na 2D zařízeních; projekce a viditelnost. Problematika
ploch a jejich modelování a zobrazení; zobrazení topografické a prostorové.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky