541-0540/05 – Počítačová grafika (PočGraf)
Garantující katedra | Katedra geologického inženýrství | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Michal Matloch Porzer, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Michal Matloch Porzer, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2015/2016 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Seznámit s problematikou vstupu, zpracování a výstupu grafických informací v prostředí výpočetní techniky.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět seznamuje s problematikou vstupu, zpracování a výstupu grafických informací v prostředí výpočetní techniky. Základem je dvourozměrná grafika rastrová a vektorová. Vysvětlují se datové modely grafických souborů a operace s jejich elementy, způsoby transformací, jejich důsledky a praktické využití. Předmět zahrnuje dále problematiku prostorové grafiky, problémy zobrazení, transformací, viditelnosti ap. Zabývá se rovněž pohyblivými obrazy, ať už diskrétními sekvencemi, nebo parciálními transformacemi. V praktické části jsou ve cvičeních předváděny možnosti grafických editorů, grafických prohlížečů a je vysvětlována problematika přenosu grafických souborů mezi různými softwarovými systémy. Nedílnou součástí je problematika počítačové grafiky v prostředí Internetu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Písemné testy.
E-learning
Další požadavky na studenta
Student vyřeší průběžně zadávané úlohy z probíraných témat.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Problematika barev v počítačovém prostředí.
2. Barvy na vstupních a výstupních zařízeních.
3. Bodová a vektorová grafika a odpovídající zařízení.
4. Statická 2D grafika.
5. Formáty a zpracování 2D grafiky.
6. Editory statické 2D grafiky v prostředí PC.
7. Dynamická 2D grafika.
8. 3D grafika.
9. Vytváření, editace 3D grafiky
10. Problematika zobrazení 3D objektů na 2D zařízeních.
11. Projekce a viditelnost.
12. Problematika ploch a jejich modelování.
13. Zobrazení ploch.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky