541-0570/01 – Manažerství a marketing v geologii (MMG)
Garantující katedra | Katedra geologického inženýrství | Kredity | 4 |
Garant předmětu | prof. Ing. Petr Bujok, CSc. | Garant verze předmětu | prof. Ing. Petr Bujok, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 4 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1998/1999 | Rok zrušení | 2008/2009 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
x
Vyučovací metody
Anotace
Základní pojmy managementu a jejich klasifikace. Manažerské funkce,
charakter manažerské činnosti, kritické faktory úspěchu v managementu.
Rozhodovací procesy v plánování a jejich realizace. Tvorba podnikatelské
strategie, podnikatelské chování a konkurence. Organizování. Faktory
ovlivňující volbu organizační struktury. Výběr, rozmístění a hodnocení
pracovníků. Vedení lidí a formy jejich kontroly.
Geologie a její postavení v národním hospodářství a ve vazbě na podnikání vůči
státnímu i soukromému sektoru.
Základní pojmy marketingu ve vztahu ke geologii. Marketingové aktivity.
Marketing v ziskovém aneziskovém prostředí. Marketingový plán, marketingový
výzkum, shromažďování marketingových informací. Cena geologického „výrobku“ a
faktory ji ovlivňující. Cenová politika. Propagace. Kontrola marketingového
plánu.
Povinná literatura:
Meffert H.: Marketing a management, 1996 Grada Publishing
Pitra, J.: Technický management. Strategické řízení a hospodaření výrobních
organizací, H&H, Praha, 1992
Příbová M. et al.:Marketingový výzkum v praxi, 1996 Grada Publishing
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Základní pojmy managementu a jejich klasifikace.
Manažerské funkce, charakter manažerské činnosti, kritické faktory úspěchu v
managementu.
Rozhodovací procesy v plánování a jejich realizace.
Tvorba podnikatelské strategie, podnikatelské chování a konkurence.
Organizování. Faktory ovlivňující volbu organizační struktury.
Výběr, rozmístění a hodnocení pracovníků.
Vedení lidí a formy jejich kontroly.
Geologie a její postavení v národním hospodářství a ve vazbě na podnikání vůči
státnímu i soukromému sektoru.
Základní pojmy marketingu ve vztahu ke geologii.
Marketingové aktivity.
Marketing v ziskovém a neziskovém prostředí.
Marketingový plán, marketingový výzkum, shromažďování marketingových informací.
Cena geologického „výrobku“ a faktory ji ovlivňující.
Cenová politika.
Propagace.
Kontrola marketingového plánu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.