545-0136/01 – Ekonomika, management a marketing v turismu (EMMT)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. Paed.IGIP | Garant verze předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. Paed.IGIP |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získání teoretických znalostí v ekonomice, managementu a marketingu, pochopení principu tržní ekonomiky a dosažení dovedností, které vedoucí
pracovníci (manageři) užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Obsahem předmětu je seznámit studenty se se základními pojmy fungování tržního mechanizmu (výrobní faktory, tržní subjekty, konkurence, nabídka, poptávka, rovnovážná cena.
Dále jsou zde prezentovány směry a přístupy současného managementu, styly a metody řízení vedoucích pracovníků (managerů), které jsou užívány k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).
Část věnovaná marketingu je zaměřena na jeho vývoj a význam v moderním pojetí včetně seznámení se s marketingovým mixem.
Poslední část je věnována cestovnímu ruchu, jeho vývoji, rozdělení a
oblastem CR v České republice.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, prezentací a ústní/písemnou zkouškou.
E-learning
Pro další komunikaci se studenty nad rámec prezenční výuky je používán e-learningový systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace jak mezi vyučujícím a studenty, tak mezi studenty navzájem.
Další požadavky na studenta
Nejsou další požadavky na studenta.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Základní ekonomické pojmy.
2. Tržní mechanizmus a jeho kategorie.
3. Subjekty na trhu a jejich interakce (stát, firmy, domácnosti).
4. Nabídka, poptávka, rovnovážná cena, konkurence.
5. Charakteristika ekonomického systému podnikatelského subjektu.
6. Management. Historie, školy, přístupy a nové směry v managementu.
7. Manager a jeho profil.
8. Managerské dovednosti.
9. Rozhodování, plánování, vedení, komunikace, kontrola.
10. Marketing. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu.
11. Moderní pojetí marketingu.
12. Marketingový mix.
13. Cestovní ruch. Vývoj CR, oblasti CR v ČR a ve světě.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky