545-0151/01 – Marketing v surovinovém průmyslu (MSP)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské, navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Charakterizovat specifika B2B marketingu. Rozlišovat odběratele a spotřebitele. Vysvětlit zásady a proces segmentace v surovinovém průmyslu. Aplikovat jednotlivé prvky marketingového mixu v prostředí podniku v surovinovém průmyslu. Vyhodnotit využití offline a online nástrojů na B2B trhu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Sběr dat v terénu
Anotace
Předmět seznámí studenty se základy marketingu. Během přednášek je věnována pozornost především marketingu podniků v surovinovém průmyslu, jejich okolí i jednotlivým nástrojům marketingového mixu. Na cvičeních studenti zúročí nabyté znalosti při tvorbě semestrálního projektu a při řešení případových studií nejčastěji z prostředí surovinového průmyslu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, prezentací a ústní/písemnou zkouškou.
E-learning
Pro komunikaci nad rámec prezenčně realizovaných soustředění je používán learning management systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace nejen mezi vyučujícím a studenty, ale také mezi studenty navzájem.
Další požadavky na studenta
Individuálně dle pokynů pedagoga
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu.
2. Moderní pojetí marketingu.
3. Marketing v surovinovém průmyslu.
4. Specifika trhů v surovinovém průmyslu.
5. Klasifikace průmyslového zboží.
6. Systém marketingu.
7. Prvky marketingového mixu.
8. Produkt: stadia životnosti produktu, výrobkové analýzy.
9. Cena: proces stanovení ceny, faktory ovlivňující cenu průmyslových produktů.
10. Distribuce: způsoby distribuce zboží v surovinovém průmyslu.
11. Reklama a komunikace v průmyslovém podniku.
12. Legislativa v marketingu.
13. E-marketing.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky