545-0161/01 – Webové a mobilní technologie (WMT)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Filip Beneš, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Filip Beneš, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2015/2016 | Rok zrušení | 2023/2024 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Předmět seznámí posluchače se základy webových a mobilních technologií a umožní jim identifikovat klíčové oblasti těchto oborů. Studenti se seznámí a naučí se definovat pojmy spojené s rozšířenou a virtuální realitou v kontextu webových a mobilních technologií. Budou aplikovat AI nástroje pro tvorbu multimediálního obsahu (obraz, zvuk, video, text) a automatizaci práce, zároveň získají schopnosti využívat informace ze sociálních sítích a systémů pro správu obsahu (CMS).
Kurz zahrnuje nástroje pro správu investičních portfolií a ekonomických dat, kde studenti budou plánovat strategie, a poskytne vhled do Internetu věcí, chytrých senzorů, chytrých domácností a chytrých měst. Studenti také pochopí klíčové pojmy spojené s e-komercí, kryptoměnami, centrálními digitálními měnami (CBDC) a elektronickými penězi, a budou jim objasněny funkce platforem pro online vzdělávání.
Dále shrnou své znalosti a prezentují základní dovednosti v práci s Unity 3D, včetně správy zdrojů v tomto prostředí, což jim pomůže vyhodnotit a plánovat praktický vývoj v 3D prostředích.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Po absolvování předmětu budou studenti schopni využívat AI nástroje pro tvorbu multimediálního obsahu (obraz, zvuk, video, text).
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Prezentace semestrálního projektu.
E-learning
Pro komunikaci nad rámec prezenčně realizovaných soustředění je používán learning management systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace nejen mezi vyučujícím a studenty, ale také mezi studenty navzájem.
Další požadavky na studenta
Účast na cvičení, prezentace semestrálního projektu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Operační systémy pro mobilní zařízení
2. Rozšířená realita v mobilním zařízení
3. Virtuální realita v mobilním zařízení
4. Mobilní zařízení a nositelná elektronika jako nástroj manažera
5. Bezpečnost na internetu, digitální podpis, certifikáty
6. Seznámení s CMS (Content Management System)
7. Aplikační potenciál CMS (Content Management System)
8. E-shopy, e-komerce, elektronická měna
9. Internet věcí
10. Úvod do problematiky SEO (Search Engine Optimization)
11. Základy práce v prostředí Unity 3D
12. Práce se zdroji v prostředí Unity 3D
13 Základy programování webových a mobilních aplikací
14. Export aplikace pro web a mobilní platformy
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky