545-0201/04 – Ekonomika a řízení (EaM)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Oldřich Vlach, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Oldřich Vlach, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 5 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1990/1991 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získání teoretických znalostí v oblasti ekonomiky a managementu, seznámení se s problematikou manažerských funkcí a následná aplikace nabytých vědomostí při řešení ekonomicko-manažerských úloh.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Seznámení se základními pojmy ekonomie, zaměření na tematické okruhy
ekonomických jevů a aktivit, se kterými přijde absolvent do styku v
ekonomických i jiných funkcích. Jsou zde zahrnuty oblasti: podnikání, majetek
podniku, náklady, výnosy a hospodářský výsledek podniku, management,
marketingové řízení a využívání informačního systému podniku. Ve výuce jsou
zohledněna i oborová specifika.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, semestrálním projektem a kontrolními testy.
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Předmět zkoumání ekonomiky jako vědní disciplíny, základní ekonomické
pojmy, ekonomické systémy.
2. Tržní ekonomika.
3. Účel a oblasti podnikání, cíle a funkce podniku.
4. Majetek podniku, majetková a kapitálová struktura podniku.
5. Pracovní síla a produktivita práce.
6. Výrobní činnosti podniku: zásobovací, odbytová, finanční, investiční a
personální činnost.
7. Náklady, výnosy a hospodářský výsledek podniku.
8. Management – historický vývoj, současný stav a problémy managementu,
funkce, styly a hlavní zásady, podnikatelská a manažerská etika.
9. Marketingové řízení: podstata, marketingový mix, plán a výzkum.
Předvídání v marketingu, aplikace metod prognózování.
10. Informační systém podniku a jeho využití managementem. snížení.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.