545-0219/01 – Management a marketing v cestovním ruchu (MMCR)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a systémů řízeníKredity5
Garant předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2006/2007Rok zrušení2014/2015
Určeno pro fakultyHGFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
MAT49 Ing. Simona Matušková, Ph.D.
TOM60 Ing. Yveta Tomášková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Získání teoretických znalostí a následných dovedností, které vedoucí pracovníci (manageři) užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

V uvedeném předmětu jsou prezentovány směry a přístupy současného managementu, dále styly a metody řízení vedoucích pracovníků (managerů), které jsou užívány k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy). Jsou rovněž zde uvedeny jak základní managerské dovednosti, tak i kritické faktory ovlivňující úspěch managementu. Část věnovaná marketingu je zaměřena na jeho vývoj a význam v moderním pojetí včetně seznámení se s marketingovým mixem. Poslední část je věnována cestovnímu ruchu, jeho vývoji, rozdělení a oblastem CR v České republice.

Povinná literatura:

HESKOVÁ, M. a kol. Cestovní ruch. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 223 s. ISBN 80-7168-948-3. SAMUELSON, P.A. Ekonomie. 1.vyd. Praha : Svoboda, 2007. 775s. ISBN 978-80- 205-0590-3. MACÁKOVÁ, L. Mikroekonomie. 8.vyd.. Slaný : Melandrium, 2003. 275 s. ISBN 80-86175-38-3. SYNEK, M. Manažerská ekonomika. 3. vyd. Praha : Grada, 2003. 466 s. ISBN 80- 247-0515-X. KOTLER, P. Marketing Management: Analýza, plánování, realizace a kontrola. Praha : Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2. HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992. 364 s. ISBN 80-85424-83-5.

Doporučená literatura:

KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3. VYSEKALOVÁ, J.; KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. 246 s. ISBN 80-247-0402-1.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, prezentací a ústní/písemnou zkouškou.

E-learning

Pro další komunikaci se studenty nad rámec prezenční výuky je používán e-learningový systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace jak mezi vyučujícím a studenty, tak mezi studenty navzájem.

Další požadavky na studenta

Nejsou další požadavky na studenta.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Přednášky: 1. Management. Historie, školy, přístupy a nové směry v managementu. 2. Manager a jeho profil. 3. Managerské dovednosti. 4. Rozhodování, plánování, vedení, komunikace, kontrola. 5. Delegování pravomocí. 6. Motivace. 7. Asertivita 8. Marketing. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu. 9. Moderní pojetí marketingu. 10.Marketingový mix. 11.Cestovní ruch. Vývoj CR, jeho současný význam. 12.Rozdělení CR. 13.Oblasti CR v ČR a ve světě. 14.Management a marketing v CR. Cvičení: - Problémová analýza – manager a vedení lidí, týmová práce - Případové studie – řešení otázek konkurence a uvedení nového produktu na trh (marketing. mix) - Marketing. výzkum v oblasti hodnocení úrovně služeb vybran. CK - Případová studie - řešení konfliktů ve vztahu zákazník x poskytovatel služeb, příp. manager x pracovník - Samostatná práce – zpracování nového produktu, a to tematického zájezdu se zaměřením na technické, geologické a historické památky a zajímavosti v daném regionu, příp. v místě bydliště zpracovatele.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2012/2013 zimní semestr, platnost do: 2014/2015 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51 3
        Zápočet Zápočet 33 (33) 17 3
                Jiný typ úlohy Jiný typ úlohy 33  17 3
        Zkouška Zkouška 67 (67) 34 3
                Písemná zkouška Písemná zkouška 32  16 3
                Ústní zkouška Ústní zkouška 35  18 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2014/2015 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2014/2015 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2013/2014 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2013/2014 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2012/2013 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2012/2013 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2011/2012 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2011/2012 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2010/2011 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2010/2011 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2009/2010 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2009/2010 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2008/2009 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2008/2009 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán
2007/2008 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (00) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2007/2008 (B2110) Geologické inženýrství (2101R004) Geovědní a montánní turismus (10) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2013/2014 zimní
2012/2013 zimní
2009/2010 zimní