545-0219/01 – Management a marketing v cestovním ruchu (MMCR)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. Paed.IGIP | Garant verze předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. Paed.IGIP |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2006/2007 | Rok zrušení | 2014/2015 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získání teoretických znalostí a následných dovedností, které vedoucí
pracovníci (manageři) užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
V uvedeném předmětu jsou prezentovány směry a přístupy současného managementu, dále styly a metody řízení vedoucích pracovníků (managerů), které jsou užívány k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy). Jsou rovněž zde uvedeny jak základní managerské dovednosti, tak i kritické faktory ovlivňující úspěch managementu.
Část věnovaná marketingu je zaměřena na jeho vývoj a význam v moderním pojetí
včetně seznámení se s marketingovým mixem.
Poslední část je věnována cestovnímu ruchu, jeho vývoji, rozdělení a
oblastem CR v České republice.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, prezentací a ústní/písemnou zkouškou.
E-learning
Pro další komunikaci se studenty nad rámec prezenční výuky je používán e-learningový systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace jak mezi vyučujícím a studenty, tak mezi studenty navzájem.
Další požadavky na studenta
Nejsou další požadavky na studenta.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Přednášky:
1. Management. Historie, školy, přístupy a nové směry v managementu.
2. Manager a jeho profil.
3. Managerské dovednosti.
4. Rozhodování, plánování, vedení, komunikace, kontrola.
5. Delegování pravomocí.
6. Motivace.
7. Asertivita
8. Marketing. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu.
9. Moderní pojetí marketingu.
10.Marketingový mix.
11.Cestovní ruch. Vývoj CR, jeho současný význam.
12.Rozdělení CR.
13.Oblasti CR v ČR a ve světě.
14.Management a marketing v CR.
Cvičení:
- Problémová analýza – manager a vedení lidí, týmová práce
- Případové studie – řešení otázek konkurence a uvedení nového produktu na trh (marketing. mix)
- Marketing. výzkum v oblasti hodnocení úrovně služeb vybran. CK
- Případová studie - řešení konfliktů ve vztahu zákazník x poskytovatel služeb, příp. manager x pracovník
- Samostatná práce – zpracování nového produktu, a to tematického zájezdu se zaměřením na technické, geologické a historické památky a zajímavosti v daném regionu, příp. v místě bydliště zpracovatele.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky