545-0226/02 – Ekonomika turismu (ET)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2015/2016 | Rok zrušení | 2015/2016 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získání teoretických znalostí v mikro a makroekonomii, pochopení principu tržní ekonomiky a problematiky cestovního ruchu.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Obsahem předmětu je seznámit studenty se se základními pojmy fungování tržního mechanizmu (výrobní faktory, tržní subjekty, konkurence, nabídka, poptávka, rovnovážná cena) a také se základy podnikové ekonomiky (vymezení podniku, jeho cíle, funkce, životní fáze, hlavní činnosti a hospodářský výsledek). Dále se předmět zaměřuje na problematiku cestovního ruchu (trh CR, subjekty a produkt v CR, marketing a management, trendy a vývoj CR v ČR).
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí semestrálním projektem a prezentacemi v MS Power Point.
E-learning
Pro další komunikaci se studenty nad rámec prezenční výuky je používán e-learningový systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace jak mezi vyučujícím a studenty, tak mezi studenty navzájem.
Další požadavky na studenta
Nejsou další požadavky na studenta.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Základní ekonomické pojmy.
2. Tržní mechanizmus a jeho kategorie.
3. Subjekty na trhu a jejich interakce (stát, firmy, domácnosti).
4. Nabídka, poptávka, rovnovážná cena, konkurence.
5. Charakteristika ekonomického systému podnikatelského subjektu.
6. Účel, oblasti a charakteristika podnikání.
7. Legislativa a právní formy podnikání.
8. Finanční řízení podniku.
9. Životní fáze podniku.
10. Hlavní činnosti a hospodářský výsledek podniku.
11. Podnikání v oblasti cestovního ruchu.
12. Produkt CR.
13. Současné trendy v CR.
14. CR v České republice.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky