545-0235/10 – Marketing (MARKE)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 5 |
Garant předmětu | prof. Ing. Jaroslav Dvořáček, CSc. | Garant verze předmětu | prof. Ing. Jaroslav Dvořáček, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | 2021/2022 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské, bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je pochopení základních pojmů z oblasti marketingu. Studenti získají teoretické a odborné znalosti z oblasti marketingu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět zdůrazňuje nezbytnost nalezení potřeb zákazníků ma orientace na jejich uspokojování. Převážné zaměření předmětu je na marketing průmyslového zboží ve vazbě na charakteristiku oboru. Marketing je zasazen do system řízení podniku.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí semestrálního projektu a kontrolními testy. Ústní zkouška.
E-learning
Další požadavky na studenta
Zpracování semestrální práce v oblasti výzkumu trhu spotřebních předmětů.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Marketing: historický vývoj, základní pojmy, systém marketingu
2. Trh: poptávka a nabídka, tržní rovnováha, elasticita a její význam v marketingu
3. Marketingové informace: marketingový informační systém
4. Marketingový výzkum
5. Stadia životnosti výrobku, marketingový mix
6. Segmentace trhu
7. Produkt: klasifikace výrobků, trh spotřebního zboží, kupní chování spotřebitelů
8. Průmyslový trh, kupní chování organizací, charakteristiky průmyslového trhu, charakteristika poptávky na průmyslovém trhu, služby
9. Distribuce: způsoby distribuce spotřebního a průmyslového zboží, distribuce v MO a VO
10. Cena produktu: proces stanovení konkrétní ceny, stanovení ceny vycházející výlučně z nákladů, stanovení ceny ovlivňované poptávkou, stanovení ceny ovlivňované konkurencí, faktory ovlivňující tvorbu ceny, řízení cen, přizpůsobivost cen
11. Propagační program firmy: reklama, Rada pro reklamu, Kodex reklamy, osobní prodej, podpora prodeje
12. Stanovení tržního potenciálu, předvídání v marketingu
13. Organizace marketingových činností
14. Strategický marketing
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky