545-0260/00 – Teorie firmy a marketing (TEOFM)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a systémů řízeníKredity
Garant předmětuIng. Igor Černý, Ph.D.Garant verze předmětuFiktivní Uživatel
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení1997/1998Rok zrušení1997/1998
Určeno pro fakultyUrčeno pro typy studia

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je pochopení chování spotřebitele a firmy a pochopení základních pojmů z oblasti marketingu. Studenti získají teoretické a odborné znalosti z oblasti mikroekonomie a marketingu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět se zabývá základními pojmy z teorie firmy a marketingu, tj. teorií chování spotřebitele (rozpočtové omezení, spotřebitelské preference) a teorií firmy (produkční funkce, vztah mezi celkovými, mezními a průměrnými produkčními křivkami, náklady, dokonalá konkurence, monopol, monopolistická konkurence) a marketingem (marketingový výzkum, produkt, distribuce, cena, propagace).

Povinná literatura:

VARIAN, Hal. R. Mikroekonomie : moderní přístup. 1. vyd. Praha :Victoria Publishing, 1995. 643 s. ISBN 80-85865-25-4. JUREČKA, Václav; JÁNOŠÍKOVÁ, Ivana a kol. Mikroekonomie : základní kurs. 1. vyd. Ostrava : VŠB – Technická univerzita Ostrava, 2004. 299 s. ISBN 80-248-053-8. SOUKUPOVÁ, Jana a kol. Mikroekonomie. 3. dopl. vyd. Praha : Management Press, 2002. 548 s. ISBN 80-7261-061-9. KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Garry. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3. HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992. 364 s. ISBN 80-85424-83-5. VYSEKALOVÁ, Jitka; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. 246 s. ISBN 80-247-0402-1.

Doporučená literatura:

VYSEKALOVÁ, J.; HRUBALOVÁ, M; GIRGAŠOVÁ, J. Veletrhy a výstavy : efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 159 s. ISBN 80-247-0894-9. VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu 2. aktualit. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2. http://www.compet.cz/, www.rpr.cz, www.marketingovenoviny.cz, http://mam.ihned.cz/

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.