545-0350/01 – Ekonomie II (Eko II)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 6 |
Garant předmětu | Ing. Yveta Tomášková, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Hana Růčková |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1997/1998 | Rok zrušení | 2005/2006 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je pochopení základních teorii a principů makroekonomie z pohledu zejména neoklasického, keynesiánského a monetaristického proudu. Student bude schopen určit vzájemné vztahy mezi makroekonomickými veličinami, vysvětlit příčiny nestability těchto veličin a úlohu stabilizačních politik jednak verbálně a jednak pomocí grafického aparátu.
Vyučovací metody
Anotace
Výuka v předmětu je zaměřena na pochopení vzájemných vztahů mezi makroekonomickýmí veličinami produktem, nezaměstnaností, inflací v podmínkách otevřené ekonomiky a úlohy stabilizačních politik s využitím grafického apatátu.
Povinná literatura:
1.ŠNAPKA, Petr;DVOŘÁČEK, Jaroslav. Tržní ekonomika a marketing. Skripta VŠB. Ostrava: 1992.
2.HELÍSEK, Mojmír. Makroekonomie pro bakalářské studium. 2. vyd. Slaný: Melandrium, 2002. 326 s. 80-86175-25-1
3.HOLMAN, Robert. Ekonomie. 2. vyd. Praha: C.H.Beck, 2001. 714 s. 80-7179-387-6
4.PROVAZNÍKOVÁ Romana; VOLEJNÍKOVÁ Jolana. Makroekonomie: Cvičebnice. Pardubice: FES Univerzita Pardubice, 2003. 379 s. 80 – 86175-28-6
5.SAMUELSON, Paul. A., NORDHAUS, William.D. Ekonomie. 2. vyd. Praha: Svoboda, 1995. 1011 s. 80-205-0494-X
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Marketing jako součást tržního mechanismu
2. Marketingové funkce
3. Stanovení a řízení cen - faktory ovlivňující tvorbu cen, stanovení ceny,
cenová strategie
4. Propagační program firmy – reklama, osobní prodej, podpora prodeje
5. Základy účetnictví
6. Jednoduché účetnictví
7. Základy podvojného účetnictví
8. Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
9. Účetní závěrka
10.Účetní výkazy
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.