545-0350/01 – Economics II (Eko II)
Gurantor department | Department of Economics and Control Systems | Credits | 6 |
Subject guarantor | Ing. Yveta Tomášková, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Hana Růčková |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory |
Year | 2 | Semester | summer |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 1997/1998 | Year of cancellation | 2005/2006 |
Intended for the faculties | HGF | Intended for study types | Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Cílem předmětu je pochopení základních teorii a principů makroekonomie z pohledu zejména neoklasického, keynesiánského a monetaristického proudu. Student bude schopen určit vzájemné vztahy mezi makroekonomickými veličinami, vysvětlit příčiny nestability těchto veličin a úlohu stabilizačních politik jednak verbálně a jednak pomocí grafického aparátu.
Teaching methods
Summary
Výuka v předmětu je zaměřena na pochopení vzájemných vztahů mezi makroekonomickýmí veličinami produktem, nezaměstnaností, inflací v podmínkách otevřené ekonomiky a úlohy stabilizačních politik s využitím grafického apatátu.
Compulsory literature:
1.ŠNAPKA, Petr;DVOŘÁČEK, Jaroslav. Tržní ekonomika a marketing. Skripta VŠB. Ostrava: 1992.
2.HELÍSEK, Mojmír. Makroekonomie pro bakalářské studium. 2. vyd. Slaný: Melandrium, 2002. 326 s. 80-86175-25-1
3.HOLMAN, Robert. Ekonomie. 2. vyd. Praha: C.H.Beck, 2001. 714 s. 80-7179-387-6
4.PROVAZNÍKOVÁ Romana; VOLEJNÍKOVÁ Jolana. Makroekonomie: Cvičebnice. Pardubice: FES Univerzita Pardubice, 2003. 379 s. 80 – 86175-28-6
5.SAMUELSON, Paul. A., NORDHAUS, William.D. Ekonomie. 2. vyd. Praha: Svoboda, 1995. 1011 s. 80-205-0494-X
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Marketing jako součást tržního mechanismu
2. Marketingové funkce
3. Stanovení a řízení cen - faktory ovlivňující tvorbu cen, stanovení ceny,
cenová strategie
4. Propagační program firmy – reklama, osobní prodej, podpora prodeje
5. Základy účetnictví
6. Jednoduché účetnictví
7. Základy podvojného účetnictví
8. Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
9. Účetní závěrka
10.Účetní výkazy
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.