545-0365/01 – Podnikatelství ()
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Fiktivní Uživatel | Garant verze předmětu | Ing. Otokar Krajník, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1997/1998 | Rok zrušení | 2006/2007 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Vyučovací metody
Anotace
Základní ekonomické pojmy, ekonomický systém společnosti. Podnikání -
legislativa v podnikání, typy společností, založení společnosti, zakladatelský
projekt. Majetková a kapitálová struktura podniku. Hlavní činnosti podniku.
Náklady a výnosy podniku, kalkulace nákladů - kalkulační techniky, kalkulační
metody. Základní pojmy z marketingu
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Základní ekonomické pojmy - ekonomie a ekonomika, základní ekonomické
problémy společnosti, potřeby, statky, služby, výrobní činitelé, ekonomické
zákony, křivka výrobních možností, dělba práce, náklady obětované příležitosti
2. Ekonomický systém - subjekty ekonomického systému společnosti, úloha státu
v tržní ekonomice
3. Tržní ekonomika - trh jako místo střetu subjektů ekonomického systému,
poptávka, nabídka, tržní mechanismus, chování spotřebitele a firmy, tvorba
tržní rovnováhy
4. Podnikání - účel a oblasti podnikání, podnikatelský proces jako koloběh
kapitálu, legislativa v oblasti podnikání, právní formy podnikání, organizační
výstavba podniku, sanace a zánik podniku, strategie a rozvoj podniku, daňové
zákony
5. Majetková a kapitálová struktura
6. Podnikové činnosti – výrobní, zásobovací, odbytová, personální, finanční,
investiční činnost podniku
7. Náklady, výnosy, hospodářský výsledek podniku, bod zvratu a jeho analýza
8. Marketing - podstata marketingu, marketingový mix, marketingový výzkum
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.