545-0430/04 – Počítačová grafika (PočGr)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a systémů řízeníKredity5
Garant předmětuIng. Filip Beneš, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Filip Beneš, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2016/2017Rok zrušení2016/2017
Určeno pro fakultyHGFUrčeno pro typy studiabakalářské, navazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BEN170 Ing. Filip Beneš, Ph.D.
STA172 doc. Ing. Pavel Staša, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2
kombinovaná Zápočet a zkouška 6+6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je poskytnout základní obecné znalosti grafických systémů, programů a práce s nimi. Zaměření předmětu se dotýká aktuálních trendů v počítačové grafice, virtuální a rozšířené reality. Na několika praktických úlohách si studenti vyzkouší realizovat grafické práce se kterými se potýkají profesionální počítačoví grafici. Tyto znalosti aplikují při tvorbě vlastních jednoduchých úloh.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Cílem předmětu je poskytnout základní obecné znalosti grafických systémů, programů a práce s nimi. Zaměření předmětu se dotýká aktuálních trendů v počítačové grafice, virtuální a rozšířené reality. Na několika praktických úlohách si studenti vyzkouší realizovat grafické práce se kterými se potýkají profesionální počítačoví grafici. Tyto znalosti aplikují při tvorbě vlastních jednoduchých úloh.

Povinná literatura:

Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika, ComputerPress, 612 s., 2005, ISBN 80-251-0454-0

Doporučená literatura:

Murray J.D. a kol.: Encyklopedie grafických formátů. Computer Press1995. Praha.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Individuální, dle bližší specifikace vedoucího cvičení.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Technické prostředky pro počítačovou grafiku 2. Grafické standardy 3. Základní 2D transformace 4. Základní grafické prvky, písmo 5. Vyplňování oblastí, řezávání 6. Křivky 7. Interaktivní grafika 8. 3D prostor, modely těles, plochy 9. Operace s tělesy 10. Základy VRML 11. Tvary, geometrie, vzhled 12. Animace, senzory, geometrie 13. Textury, osvětlení, prostředí 14. Skriptování, prototypy

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.