545-0946/01 – Průmyslový marketing (PM)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | 2022/2023 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student pochopí podstatu marketingového řízení firmy, osvojení vybraných metod a přístupů marketingové analýzy a jejich následné využití v rozhodovacích procesech průmyslového podniku.
V rámci předmětu se student naučí definovat cíl a roli marketingu v praxi průmyslového podniku, specifika průmyslového marketingu a jeho užití, vzájemné vazby v rozhodovacích procesech průmyslových firem na jednotlivých úrovních řízení.
Vyučovací metody
Individuální konzultace
Anotace
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
VILAMOVÁ, Š. Strategický management. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2013.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Dle individuální domluvy.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Podstata, cíl a role marketingu v praxi průmyslového podniku. Organizační vazby marketingu a ostatních odborných činností firmy.
2. Marketingové prostředí firmy, subjekty trhu, spotřebitelský a průmyslový trh.
3. Marketingový informační systém, způsob vzniku a význam z hlediska firmy.
4. Strategický marketing, podstata a role v podnikové praxi. Vazba mezi strategií firmy a marketingovou strategií.
5. Marketingová analýza – metody, techniky a nástroje marketingové analýzy.
6. Exaktní a empirické nástroje marketingové analýzy.
7. Cílený marketing, podstata a role v marketingovém řízení firmy.
8. Segmentace trhu, tržní cílení (targeting), tržní umístění (positioning).
9. Marketingový mix – vztah k potřebám zákazníka a možnostem firmy.
10. Produkt jako prvek marketingového mixu, typologie produktů, produktová politika firmy, cyklus tržní životnosti produktu.
11. Cena jako prvek marketingového mixu, proces stanovení ceny v marketingu, tvorba cenových strategií, kondiční politika firmy.
12. Komunikace jako prvek marketingového mixu, podstata procesu firemní komunikace. Měření účinnosti marketingového komunikace.
13. Distribuce jako prvek marketingového mixu, podstata distribučního procesu, distribuční kanál a jeho typologie.
14. Marketingový výzkum – metody a techniky marketingového výzkumu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky