545-0947/01 – Obchodní činnosti firmy (OČF)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | 2022/2023 |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student si osvojí pochopení podstaty obchodních činností firmy, marketingového řízení firmy, pochopí vybrané metody a přístupy k obchodním strategiím, mezinárodní možnosti rozvoje firmy.
Student zvládne definování cíle a rolí obchodních strategií v praxi průmyslového podniku, specifika obchodování na průmyslových trzích v rámci mezinárodního obchodu. Rovněž pochopí principy společné obchodní politiky EU a podpory exportních možností průmyslových firem.
Vyučovací metody
Individuální konzultace
Anotace
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Ústní zkouška
E-learning
Další požadavky na studenta
Dle individuální domluvy.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Podstata obchodních činností. Teorie mezinárodního obchodu
2. Postavení členských zemí EU ve světovém obchodě. Společná obchodní politika EU - podstata, cíle a utváření.
3. Obchodní strategie EU a celní politika
4. Formy vstupů firem na zahraniční trhy – obchodní metody, vývozní a dovozní operace, licence, franchising, kapitálové vstupy, výrobní kooperace, speciální obchodní operace, reciproční a vázané obchody
5. Strategie podpory exportu v EU a ČR
6. Obchodní strategie na podnikové úrovni
7. Algoritmus obchodních operací – akviziční a nabídková činnost, smluvní zajištění a právní režim obchodních operací
8. Typy odbytových systémů firmy
9. Nákupní strategie - strategie řízení zásob, strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů, nákupní informační systémy
10. Prodejní strategie, typy a obsah, organizace a řízení prodejních sil, plán prodeje a jeho kontrola.
11. Motivace prodejců a prodejních týmů, obchodní jednání a prodejní taktiky
12. Profilace zákazníka – segmentace zákazníků, vyhledání cílového zákazníka, úspěšné obchodní strategie
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky