546-0140/01 – Marketing v surovinovém průmyslu (MSP)
Garantující katedra | Katedra environmentálního inženýrství | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2020/2021 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Charakterizovat specifika B2B marketingu. Rozlišovat odběratele a spotřebitele. Vysvětlit zásady a proces segmentace v surovinovém průmyslu. Aplikovat jednotlivé prvky marketingového mixu v prostředí podniku v surovinovém průmyslu. Vyhodnotit využití offline a online nástrojů na B2B trhu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity
Anotace
Předmět seznámí studenty se základy marketingu. Během přednášek je věnována pozornost především marketingu podniků v surovinovém průmyslu, jejich okolí i jednotlivým nástrojům marketingového mixu. Na cvičeních studenti zúročí nabyté znalosti při tvorbě semestrálního projektu a při řešení případových studií nejčastěji z prostředí surovinového průmyslu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací,
prezentací a ústní/písemnou zkouškou.
E-learning
Pro komunikaci nad rámec prezenčně realizovaných soustředění je používán learning management systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace nejen mezi vyučujícím a studenty, ale také mezi studenty navzájem.
Další požadavky na studenta
Individuálně dle pokynů pedagoga.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu.
2. Moderní pojetí marketingu.
3. Marketing v surovinovém průmyslu.
4. Specifika trhů v surovinovém průmyslu.
5. Klasifikace průmyslového zboží.
6. Systém marketingu.
7. Prvky marketingového mixu.
8. Produkt: stadia životnosti produktu, výrobkové analýzy.
9. Cena: proces stanovení ceny, faktory ovlivňující cenu průmyslových produktů.
10. Distribuce: způsoby distribuce zboží v surovinovém průmyslu.
11. Reklama a komunikace v průmyslovém podniku.
12. Legislativa v marketingu.
13. Předvídání v marketingu a E- marketing.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky