546-0144/01 – Marketing (MAR)

Garantující katedraKatedra environmentálního inženýrstvíKredity4
Garant předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný typu B
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2020/2021Rok zrušení
Určeno pro fakultyHGFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
MAT49 Ing. Simona Matušková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2
kombinovaná Zápočet a zkouška 8+8

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Charakterizovat specifika B2B marketingu. Rozlišovat odběratele a spotřebitele. Vysvětlit zásady a proces segmentace v surovinovém průmyslu. Aplikovat jednotlivé prvky marketingového mixu v prostředí cestovního ruchu. Vyhodnotit využití offline a online nástrojů na B2B trhu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity

Anotace

Předmět seznámí studenty se základy marketingu. Během přednášek je věnována pozornost především marketingu podniků v surovinovém průmyslu, jejich okolí i jednotlivým nástrojům marketingového mixu. Na cvičeních studenti zúročí nabyté znalosti při tvorbě semestrálního projektu a při řešení případových studií nejčastěji z prostředí cestovního ruchu.

Povinná literatura:

KOTLER, P., WONG, V., KOTLER, P., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G.: Moderní marketing: 4. evropské vydání. Přeložil Jana Langerová, Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2 LOŠŤÁKOVÁ, H.: B-to-B marketing: strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 186 s. ISBN 80-86419-94-0 MATUŠKOVÁ, S.: Marketing v surovinovém průmyslu. E-learningová podpora, VŠB-TU Ostrava, 2018. ZIMMERMAN, A. S., BLYTHE, J.: Business to business marketing management: a global perspective. 2nd ed. London: Routledge, 2013, 498 s. ISBN 978-0-415-53703-2

Doporučená literatura:

FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 443 s. ISBN 80-251-1041-9 KOTLER, P., TRÍAS DE BES MINGOT, F.: Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Přeložil Hana Machková, Jiří Adamík, Josef Malý. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 200 s. ISBN 80-247-0921-X POSTLER, M.: Média v reklamě: Televize, rozhlas, tisk. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2003, 104 s. ISBN 80-245-0629-7 KOTLER, P., PFÖRTSCH, W, A.: B2B brand management. Berlin: Springer, 2006, 373 s. ISBN 978-3540253600

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, prezentací a ústní/písemnou zkouškou.

E-learning

Pro komunikaci nad rámec prezenčně realizovaných soustředění je používán learning management systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace nejen mezi vyučujícím a studenty, ale také mezi studenty navzájem.

Další požadavky na studenta

Individuálně dle pokynů pedagoga.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu. 2. Moderní pojetí marketingu. 3. Marketing v cestovním ruchu. 4. Specifika trhů v cestovním ruchu. 5. Klasifikace produktu CR. 6. Systém marketingu. 7. Prvky marketingového mixu. 8. Produkt: stadia životnosti produktu, výrobkové analýzy. 9. Cena: proces stanovení ceny, faktory ovlivňující cenu průmyslových produktů. 10. Distribuce: způsoby distribuce zboží a služeb v CR. 11. Reklama a komunikace v CR. 12. Legislativa v marketingu. 13. Předvídání v marketingu a E- marketing.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2020/2021 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  17
        Zkouška Zkouška 70  34 3
Rozsah povinné účasti: Přednášky nepovinné, účast na cvičeních povinná z 80 %, zápočet - prezentace, zkouška – ústní

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Prezentace na zadané téma

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2023/2024 zimní