546-0145/01 – Destinační management (DEM)

Garantující katedraKatedra environmentálního inženýrstvíKredity4
Garant předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný typu B
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2020/2021Rok zrušení
Určeno pro fakultyHGFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
MAT49 Ing. Simona Matušková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2
kombinovaná Zápočet a zkouška 8+8

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Charakterizovat specifika destinačního managementu. Orientovat se v problematice podnikání v cestovním ruchu, jejích principech a v problematice strategického řízení destinace cestovního ruchu. Vysvětlit specifika na trhu CR. Získat znalosti teoretických východisek pro tvorbu destinačního produktu. Vyhodnotit problematiku sdílené ekonomiky v CR.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity

Anotace

Předmět seznámí studenty se základy destinačního managementu. Během přednášek je věnována pozornost především podnikání v CR, tvorbě produktu CR, řízení a financování CR. Na cvičeních studenti zúročí nabyté znalosti při tvorbě semestrálního projektu a při řešení případových studií z prostředí CR.

Povinná literatura:

FORET, M.: Management organizace a management destinace. Ostrava: Key Publishing, 2016, 79 s. ISBN 978-80-7418-263-1 NEJDL, K.: Management destinace cestovního ruchu. Praha: Wolters Kluwer, 2010, 204 s. ISBN 978-80-7357-673-8 PALATKOVÁ, M.: Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada Publishing, 2011, 208 s. ISBN 978-80-247-3749-2 KOTLER, P. T., BOWEN, J. T., MAKENS, J. C., BALOGLU, S.: Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2016, 688 s. ISBN 978-0-13-415192-2

Doporučená literatura:

KOTLER, P., PFÖRTSCH, W, A.: B2B brand management. Berlin: Springer, 2006, 373 s. ISBN 978-3540253600 LEDNICKÝ, V., PYKA, J.: Management turistické destinace. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2011, 103 s. ISBN 978-80-7248-637-3 POSTLER, M.: Média v reklamě: Televize, rozhlas, tisk. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2003, 104 s. ISBN 80-245-0629-7 SCHNEIDEROVÁ, A., SCHNEIDER, M.: Komunikační dovednosti. Ostrava: OU 2008, 63 s. ISBN 80-7042-688-8

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací, prezentací a ústní/písemnou zkouškou.

E-learning

Pro komunikaci nad rámec prezenčně realizovaných soustředění je používán learning management systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace nejen mezi vyučujícím a studenty, ale také mezi studenty navzájem.

Další požadavky na studenta

Individuálně dle pokynů pedagoga.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Charakteristika a členění destinací CR 2. Typologie destinací podle velikosti území a aktivit 3. Definice a význam destinačního managementu 4. Subjekty destinačního managementu 5. Organizace destinačního managementu 6. Modely destinačního managementu 7. Partnerství a spolupráce v cestovním ruchu 8. Produkt CR, analýza nabídky a poptávky 9. Hodnocení kvality destinace 10. Řízení a financování cestovního ruchu v ČR 11. Udržitelný cestovní ruch 12. Trendy v CR 13. Sdílená ekonomika v CR

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2020/2021 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  17
        Zkouška Zkouška 70  34 3
Rozsah povinné účasti: Přednášky nepovinné, účast na cvičeních povinná z 80 %, zápočet - prezentace, zkouška – písemná

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Prezentace na zadané téma

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Most 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (N0532A330035) Geovědní a montánní turismus P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.