546-0145/01 – Destinační management (DEM)
Garantující katedra | Katedra environmentálního inženýrství | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. Paed.IGIP | Garant verze předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. Paed.IGIP |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2020/2021 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Charakterizovat specifika destinačního managementu. Orientovat se v problematice podnikání v cestovním ruchu, jejích principech a v problematice strategického řízení destinace cestovního ruchu. Vysvětlit specifika na trhu CR. Získat znalosti teoretických východisek pro tvorbu destinačního produktu.
Vyhodnotit problematiku sdílené ekonomiky v CR.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity
Anotace
Předmět seznámí studenty se základy destinačního managementu. Během přednášek je věnována pozornost především podnikání v CR, tvorbě produktu CR, řízení a financování CR. Na cvičeních studenti zúročí nabyté znalosti při tvorbě semestrálního projektu a při řešení případových studií z prostředí CR.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Znalosti v průběhu semestru jsou kontrolovány pomocí seminárních prací,
prezentací a ústní/písemnou zkouškou.
E-learning
Pro komunikaci nad rámec prezenčně realizovaných soustředění je používán learning management systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace nejen mezi vyučujícím a studenty, ale také mezi studenty navzájem.
Další požadavky na studenta
Individuálně dle pokynů pedagoga.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Charakteristika a členění destinací CR
2. Typologie destinací podle velikosti území a aktivit
3. Definice a význam destinačního managementu
4. Subjekty destinačního managementu
5. Organizace destinačního managementu
6. Modely destinačního managementu
7. Partnerství a spolupráce v cestovním ruchu
8. Produkt CR, analýza nabídky a poptávky
9. Hodnocení kvality destinace
10. Řízení a financování cestovního ruchu v ČR
11. Udržitelný cestovní ruch
12. Trendy v CR
13. Sdílená ekonomika v CR
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.