546-0224/04 – Environmental Legislation (LEGZP)
Gurantor department | Department of Environmental Engineering | Credits | 5 |
Subject guarantor | Ing. Barbora Lyčková, Ph.D. | Subject version guarantor | prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 4 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2005/2006 | Year of cancellation | 2010/2011 |
Intended for the faculties | HGF | Intended for study types | Bachelor |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Students familiar with the legislative provisions environmental Czech Republic, the most important characteristics of laws and implementing regulations.
Teaching methods
Lectures
Tutorials
Summary
Course disseminate students with legislative provisions CR environment and related fields. Contains characteristic of important laws and implementing regulations.
Compulsory literature:
Sbírka zákonů ČR, dostupná na www.mvcr.cz
ÚZ - Životní prostředí - č.667, Sagit 2008
Damohorský a kol.: Sbírka praktických příkladů z práva životního prostředí, ASPI 2004
Recommended literature:
www.mvcr.cz
www.env.cr
www.enviweb.cz
Additional study materials
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Právo a rezortní environmentání politika
2. Úloha práva při nastolování trvale udržitelného rozvoje
3. Aproximace environmentální legislativy ČR do EU
4. Zákon č. 17/1991 Sb. o životním prostředí
5. Legislativní aspekty odpadového hospodářství
6. Legislativní aspekty ochrany ovzduší před znečišťujícími látkami
7. Zákon č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny
8. Legislativní aspekty ochrany vod
9. Legislativní aspekty ochrany půd a horninového prostředí
10. Zákon č. 244/1992 Sb. o posuzování vlivů staveb na životní prostředí
11. Agenda 21 a trvale udržitelný rozvoj
12. Mezinárodní úmluvy v oblasti životního prostředí
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction