619-3012/01 – Chemicko-inženýrský projekt (CHIP)
Garantující katedra | Katedra fyzikální chemie a teorie technologických procesů | Kredity | 2 |
Garant předmětu | prof. Ing. Lucie Obalová, Ph.D. | Garant verze předmětu | prof. Ing. Lucie Obalová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | volitelný odborný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | USP | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
- naučit se řešit složitější inženýrské problémy a prezentovat získané výsledky
- samostatně řešit konkrétní chemicko-inženýrskou úlohu
- orientace ve zdrojích chemicko-inženýrských dat
- pracovat v týmu
- prezentovat výsledky
Vyučovací metody
Semináře
Individuální konzultace
Experimentální práce v laboratoři
Projekt
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat poznatky z předmětu Chemické inženýrství na složitější problémy. Studenti řeší zadané úkoly ve skupinách, aby se též seznámili se zásadami týmové práce. Studenti vypracovávají o řešení problému písemnou zprávu a výsledky práce obhajují při závěrečné ústní prezentaci.
Povinná literatura:
[1] WICHTERLE K. VEČEŘ M., Základy procesního inženýrství. VŠB-TU Ostrava, 2012.
[2] ŠNITA, D., Chemické inženýrství I. VŠCHT Praha, 2005.
[3] HOLEČEK O. a kol., Chemicko-inženýrské tabulky,VŠCHT Praha 2001.
Doporučená literatura:
[1] MÍKA V., NEUŽIL L., VLČEK J. a kol., Příklady a úlohy z chemického
inženýrství I. a II. díl, VŠCHT Praha 1997.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Řešení projektu zpracují studenti ve formě písemné zprávy, nedílnou součástí je Powerpoint prezentace projektu.
E-learning
Další požadavky na studenta
Další požadavky nejsou definovány.
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat poznatky z předmětu Chemické inženýrství na složitější problémy, tj. např. na problémy zahrnující několik jednotkových operací. Problémy zadávané studentům k řešení simulují (na úrovni obtížnosti odpovídající znalostem studentů) problémy, s jejichž řešením se absolventi studia setkávají v provozní praxi. Studenti řeší zadané úkoly ve skupinách (obvykle dvoučlenných), aby se též seznámili se zásadami týmové práce. Přístup k řešení je komplexní: analýza problému, výběr metody řešení, vyhledání potřebných dat a vlastní řešení problému. Studenti vypracovávají o řešení problému písemnou zprávu a výsledky práce obhajují při společné prezentaci, které se zúčastňují všichni zapojení studenti a pedagogové.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.