632-0416/03 – Automobilový design (AD)
Garantující katedra | Katedra materiálů a technologií pro automobily | Kredity | 4 |
Garant předmětu | MgA. Rostislav Zapletal, Ph.D. | Garant verze předmětu | MgA. Rostislav Zapletal, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FMT | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student bude umět / mít znalosti z této problematiky:
Znalost specifických problémů průmyslového návrhu v automobilovém průmyslu.
Znalost historických aspektů designu automobilu.
Umět zahrnout ekonomické, sociální a ekologické aspekty do designového návrhu.
Znát základy dokumentace průmyslového designu – vizualizace.
Vyučovací metody
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět prohlubuje a rozšiřuje znalosti studentů v oblasti specifických problémů průmyslového návrhu v automobilovém průmyslu a také s aspekty
ergonomickými , ekonomickými, sociálními, ekologickými apod.
Nejdůležitějším hlediskem při výuce je naučit studenta uvažovat v co nejširších
souvislostech.
Historické aspekty designu automobilu
Ergonomické studie a tvarová analýza sportovního automobilu.
Práce v ateliéru – kresebné návrhy, vytváření 3D (prostorového) modelu
za použití claye.
Dokumentace projektu – vizualizace.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
MICHL, J. Tak nám prý forma sleduje funkci. Praha : VŠUP, 2003.
Form, Form verlag, Deutschland.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Hodnocení zápočtu ( 100 bodů ):
10 x 3 body průběžné úkoly
1 x 20 bodů prezentace ve výuce
1 x 50 bodů seminární práce (závěrečná obhajoba vypracovaných úkolů) Úkoly ze zameškaných hodin student odevzdá na následující hodině, nejpozději poslední hodinu v semestru.
Podmínky zápočtu
Minimální počet pro zápočet je 51b, odevzdaná seminární práce v elektronické nebo papírové formě.
Povolená neúčast cvičení 20%, tj. max. 3 cvičení
E-learning
není
Další požadavky na studenta
80% účast na cvičeních
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Ateliérová výuka je v první fázi zaměřena na pochopení výtvarných výrazových prostředků kresby a modelace.
2. Dále je student seznámen se základy metodiky designerské práce včetně všech nezbytných kroků obsažených v procesu designerské tvorby.
3. Procesu utváření předchází analýza prostředí, ergonomické rozbory, základy psychologie, ekologie a marketingu. Důraz je kladen na aplikaci inovativních materiálů a na rozvíjení schopnosti studenta uvažovat v co nejširších souvislostech.
4. V praktické části se studenti učí základy kresby.
5. Následuje teoretická a praktická výuka perspektivy.
6. Kresba předlohy v jednouúbězníkové persektivě.
7. Kresba předlohy v dvouúběžníkové perspektivě.
8. Kresba předlohy v trojúběžníkové perspektivě.
9. Rešerše finálního zadání.
10.Návrh produktu v kresebné formě.
11.Vypracovaný model produktu v měřítku z claye.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky