632-2016/01 – Ateliér II (A II)
Garantující katedra | Katedra materiálů a technologií pro automobily | Kredity | 10 |
Garant předmětu | MgA. Petr Sehnoutka, DiS. | Garant verze předmětu | MgA. Petr Sehnoutka, DiS. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2020/2021 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FS, FMT | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je studenty seznámit se specifickými problémy designérské tvorby a pochopit systém procesu navrhování. Na zadávaných projektech nižší náročnosti uplatní vhodně zvolené pracovní postupy s ohledem na vybrané materiály a technologie.
Vyučovací metody
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Experimentální práce v laboratoři
Anotace
V rámci předmětu Ateliér II budou studenti aplikovat získané poznatky z oblasti materiálů a technologií při realizaci konkrétních designových návrhů.
Studenti budou seznámeni se specifickými problémy designérské tvorby a pochopí systém procesu navrhování. Na zadávaných projektech nižší náročnosti uplatní vhodně zvolené pracovní postupy s ohledem na vybrané materiály a technologie.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Hodnocení zápočtu (100 bodů):
3 x 10 bodů - Průběžné tvůrčí úkoly
1x 70 bodů – Ústní obhajoba závěrečné práce doplněná o prezentaci
Úkoly ze zameškaných hodin student odevzdá na následující hodině, nejpozději poslední hodinu v semestru.
Podmínky zápočtu
Povolená neúčast cvičení 20%, tj. max. 3 cvičení
E-learning
Další požadavky na studenta
Účast na cvičeních minimálně 80%. Předložení tří tvůrčích projektů. Aplikace základů metodiky designérské práce při řešení projektů nižší náročnosti a jejich následná prezentace s využitím 2D a 3D programů.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Témata projektů jsou vybírána tak, aby se student seznámil se specifickými problémy designérské tvorby a pochopil systém procesu navrhování. Na zadávaných projektech nižší náročnosti uplatní vhodně zvolené pracovní postupy s ohledem na vybrané materiály a technologie.
1. Seznámení s organizací předmětu Ateliér II.,informace o obecných požadavcích na zpracování projektů,ukázky projektů, upřesnění tématu a dílčích cílů projektu.
2. Zadání návrhu základního průmyslového nebo produktového projektu, zahrnující zanalyzovaní problematiky daného produktu. Rešerše produktové oblasti.
3. Ideové skicy, nastíní základní idee a řešení.
4. Korekce a selekce skic.
5. Pokročilé kresebné návrhy. Započetí tvorby 3D modelů vybraných variant pro ověření realizovatelnosti ve hmotném produktu.
6. Selekce finálního designérského řešení.
7. Tvorba vybraného virtuálního 3D modelu.
8. Ověření ergonomický parametrů modelu, korekce úprav, schvalování finální verze nebo náměty k přepracování.
9. Předvýrobní konzultace 3D modelu.
10-13. Výroba finálního modelu, korekce detailů, odevzdání projektu.
14. Obhajoba projektu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.