634-0103/01 – Marketing ()
Gurantor department | Department of Economics and Management in Industry | Credits | 4 |
Subject guarantor | doc. Ing. Václav Nétek, CSc. | Subject version guarantor | doc. Ing. Václav Nétek, CSc. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 5 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2007/2008 | Year of cancellation | 2007/2008 |
Intended for the faculties | FMT | Intended for study types | Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Teaching methods
Summary
The aim of this subject, in the area of technical and economic directions, is
to reach and take advantage of practical and theoretical knowledge for solution
of exercises. The exercises are intent on the areas like marketing, investment,
trade and financial strategy in industrial corporations. One of the main points
are also technical and economic suits connected with knowledge of market.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Additional study materials
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
Přednášky: Doc. Ing. Václav Nétek, CSc.
1. Základní prvky průmyslového marketingu
- Základní pojmy a názvosloví marketingu
- Místo a úloha marketingu v praxi průmyslového podniku
- Marketingová analýza – metody, techniky
- Marketingový výzkum – metody, techniky
- Segmentace trhu a segmentace výrobků (marketingový MIX)
- Marketingový projekt
2. Marketingový management
- Marketingový plán – sestavení, kontrola
- Marketingový informační systém
- Osobnost marketingového pracovníka – znalosti a schopnosti
- Organizační vazby marketingu a ostatních odborných činností firmy
(logistika, technický rozvoj)
3. Základy marketingové strategie
- Strategický marketing – místo a úloha v průmyslové praxi
- Konkurenční výhoda firmy – techniky vedoucí k budování konkurenčních
výhod
- Globalizace trhu a integrační procesy
Cvičení: Ing. Vanda Janečková
1. Marketingová strategie výrobku – (rozbor výrobkových stádií, cenového
rozpětí, úrovně prodeje, užitné vlastnosti výrobku, atp.).
2. Marketingová koncepce – (rozbor charakteristik trhu, inovační trendy, úroveň
designu, image výrobku, image výrobce).
3. Sonda marketingové filosofie – (zjišťování těžiště tzv. marketingového
trojúhelníku, rozbor struktury životnosti produkce výrobků, rozbor perspektiv
výrobků, služeb a aktivit).
4. Formování podnikatelských záměrů – (formování a volba marketingové
strategie, volba variant výrobkové, trhové nebo spotřebitelské strategie).
5. Analýza a rozbor konkurence – (mapování konkurenčních aktivit, vyhodnocování
informací o konkurenci, příklady postupů řešení konkurenčních vztahů, slabé a
silné stránky konkurence, atp.).
6. Tvorba a formování, reklamy – (problémová reklama – formy výskytu,
struktura, věcná a cílová náplň reklamních aktivit, tvorba vlastních reklamních
nápadů, podnětů a myšlenek, atp.).
7. Tvorba cenové strategie – (Rozbor a vyhodnocení metod stanovení ceny.
Alternativy rozhodování o cenách, rozbor funkce ceny (nabídková, poptávková,
rovnovážná), tvorba konstrukce ceny, atp.).
8. Způsoby hledání odbytových cest – (formy analýzy odbytu, stanovení dynamiky
odbytu, aspekty propustnosti trhu, cesty k novým zákazníkům, atp.).
9. Rozbor faktorů podnikatelského rizika – (podstata a charakteristiky rizika,
způsoby stanovení rizika, alternativy postoje k riziku, dělení a přenášení
(transfer) rizika, problematika vztahu rizika a jeho pojištění, atp.).
10. Formy, způsoby a metody ochrany obchodního a výrobního tajemství –
(stanovení předmětu ochrany, příklad provedení převodu tajemství, příklady
nekalé soutěže, atp.).
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.