634-0413/01 – Marketing a obchod (MO)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a managementu v průmyslu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Václav Nétek, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2005/2006 | Rok zrušení | 2007/2008 |
Určeno pro fakulty | FMT | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
- Student se bude schopen aplikovat znalosti a teoretické poznatky při řešení úloh, spojených s rozhodovacím procesem průmyslových firem v oblasti marketingové, investiční, obchodní a finanční strategie
- student bude schopen vytvořit, analyzovat a popsat základnu pro strategické rozhodování v oblasti tržních procesů.
Vyučovací metody
Přednášky
Semináře
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Cílem výuky tohoto předmětu v oblasti technickoekonomických směrů je dosáhnout u posluchačů schopnost praktické aplikace znalostí a teoretických poznatků při řešení úloh, spojených s rozhodovacím procesem průmyslových firem v oblasti
marketingové, investiční, obchodní a finanční strategie a všude tam, kde jsou
rozhodovací technické a ekonomické procesy navázány na znalosti trhu a tržního
prostředí.
Povinná literatura:
[1] Kotler, P.: Marketing – management, Grada Publishing, Praha 2001
[2] Tomek, J. a kol.: Marketingová strategie podniku, Management Press,
Praha,1992
[3] Prachár, J.: Marketing v podnikání, MOSPRA, Brno, 1991
[4 ] Nétek, V..: Průmyslový Marketing , VŠB-TU Ostrava, 2006
Doporučená literatura:
[1] Kotler, P.: Marketing – management, Grada Publishing, Praha 2001
[2] Tomek, J. a kol.: Marketingová strategie podniku, Management Press,
Praha,1992
[3] Prachár, J.: Marketing v podnikání, MOSPRA, Brno, 1991
[4 ] Nétek, V..: Průmyslový Marketing , VŠB-TU Ostrava, 2006
[5] Ernest R. Cadotte ...The Management of Strategy in the Marketplace University of Tennessee 1996
[6] Donald R. Lehmann ..Analzsis for Marketing Planing ; Boston 1991.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
- Základní prvky průmyslového marketingu.
- Základní pojmy a názvosloví marketingu.
- Místo a úloha marketingu v praxi průmyslového podniku.
- Marketingová analýza – metody, techniky.
- Marketingový výzkum – metody, techniky.
- Segmentace trhu a segmentace výrobků (marketingový MIX).
- Marketingový projekt.
- Marketingový management.
- Marketingový plán – sestavení, kontrola.
- Marketingový informační systém.
- Osobnost marketingového pracovníka – znalosti a schopnosti.
- Organizační vazby marketingu a ostatních odborných činností firmy (logistika,
technický rozvoj).
- Základy marketingové strategie.
- Strategický marketing – místo a úloha v průmyslové praxi.
- Konkurenční výhoda firmy – techniky vedoucí k budování konkurenčních výhod.
- Globalizace trhu a integrační procesy.
- Obchodní činnost podnikatelské jednotky. Vazby marketingové a obchodní
činnosti.
- Proces obchodování – vymezení základních pojmů. Obchodní operace.
- Současné podmínky a vývojové trendy obchodování.
- Efektivní formy kooperačních procesů v obchodní činnosti. Franchising.
- Obchodní logistika a optimalizace zásobovacích procesů.
- Elektronické obchodování na průmyslových a spotřebitelských trzích.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.