634-0923/02 – Průmyslový marketing (PM)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a managementu v průmysluKredity10
Garant předmětudoc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D.Garant verze předmětudoc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D.
Úroveň studiapostgraduálníPovinnostpovinně volitelný
RočníkSemestrzimní + letní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2006/2007Rok zrušení2023/2024
Určeno pro fakultyFMTUrčeno pro typy studiadoktorské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
VIL10 doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zkouška 20+0
kombinovaná Zkouška 20+0

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Student získá informace o marketingu jako filosofie a marketingu jako procesu, bude schopen demonstrovat základní principy funkce a úlohy marketingu v průmyslovém podniku a bude umět aplikovat nástroje marketingu a používat je v manažerské praxi průmyslového podniku.

Vyučovací metody

Individuální konzultace

Anotace

Povinná literatura:

[1] KOZEL R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. [2] FORET M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2011.

Doporučená literatura:

[1] ZAMAZALOVÁ M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. [2] JAKUBÍKOVÁ D. Strategický marketing. Praha: Grada, 2013.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Vypracování seminárního projektu na zadané téma.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

• Marketing jako filosofie a marketing jako proces. • Základní principy funkce a úlohy marketingu v průmyslovém podniku. • Nástroje marketingu a jejich užití v manažerské praxi průmyslového podniku. • Marketingová analýza, marketingový výzkum. • Marketing management. • Marketing a logistika. • Marketing a obchod. • Marketing a technický rozvoj. • Marketing a finanční řízení. • Marketing a řízení lidských zdrojů. • Strategický marketing. • Konkurenční výhoda. • Uspokojování zákazníků a vztahy se zákazníkem. • Globalizace trhu.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2013/2014 zimní semestr, platnost do: 2023/2024 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zkouška Zkouška   3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2022/2023 (P3925) Řízení průmyslových systémů P angličtina Ostrava povinně volitelný stu. plán
2021/2022 (P3925) Řízení průmyslových systémů P angličtina Ostrava povinně volitelný stu. plán
2020/2021 (P3925) Řízení průmyslových systémů P angličtina Ostrava povinně volitelný stu. plán
2019/2020 (P3925) Řízení průmyslových systémů P angličtina Ostrava povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.