634-0945/02 – Podnikový management (POM)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a managementu v průmyslu | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Ing. Andrea Samolejová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Andrea Samolejová, Ph.D. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | 2023/2024 |
Určeno pro fakulty | FMT | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem doktorského studijního předmětu Podnikový management je rozšíření dosavadních teoretických poznatků absolventů magisterského studia o současné směry, metody a nástroje z oblasti řízení podniků. Studenti na prezentovaných případových studií úspěšných průmyslových podniků lépe pochopí mj. moderní přístupy k řízení, vývoj organizačních struktur a cíle a náplň strategického řízení průmyslového podniku v mezinárodním prostředí. Studenti budou seznámeni s moderními metodami a nástroji v oblasti řízení lidských zdrojů, informací, inovací, rizik a změn a dalších oblastí podnikové reality.
Vyučovací metody
Individuální konzultace
Projekt
Anotace
Cílem předmětu je poskytnout studentům nejnovější vědecké i praktické poznatky ze stěžejních oblastí managementu podniku. Předmět navazuje na základní znalosti řízení podnikových zdrojů i procesů a tyto dál detailněji zkoumá v souvislosti se specifickými interními i externími podmínkami výrobních podniků. V rámci předmětu jsou na případových studiích úspěšných průmyslových podniků představeny současné přístupy k řízení podniků a jeho podoblastí a zejména pružné organizační struktury, které se přizpůsobují dynamice ekonomického prostředí.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Vypracování seminárního projektu na zadané téma.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Novodobé teorie řízení podniku a jejich návaznost na předcházející teorie řízení.
2. Současné organizační struktury výrobních podniků.
3. Strategické řízení v průmyslovém prostředí mezinárodní konkurence.
4. Vývoj kompetencí manažera.
5. Současné interní a externí podmínky řízení průmyslového podniku.
6. Moderní nástroje a trendy v oblasti řízení lidských zdrojů – člověk jako zásadní konkurenční výhoda podniků.
7. Management změn, krizový management a management rizik jako novodobé oblasti řízení podniku v proměnlivém, vysoce konkurenčním prostředí.
8. Management informací a znalostí jako nástroje sledování konkurence a okolního prostředí.
9. Význam managementu inovací v měnícím se prostředí výrobních podniků.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.