639-0935/01 – Lidské zdroje v managementu kvality (LZMK)
Garantující katedra | Katedra managementu kvality | Kredity | 10 |
Garant předmětu | Ing. Zdenka Hofbruckerová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Zdenka Hofbruckerová, Ph.D. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FMT, HGF | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student zvládne orientaci v nejnovějších pojmech, zásadách a principech řízení lidských zdrojů v managementu kvality. Na základě osvojení si některých metod, nástrojů a měření v oblasti péče o lidské zdroje bude schopen analyzovat, vyhodnocovat a především trvale zlepšovat řízení podnikových procesů v oblasti QMS.
Vyučovací metody
Individuální konzultace
Anotace
Povinná literatura:
1. PETŘÍKOVÁ R. a kol. Lidé v procesech řízení. Praha: Professional Publishing, 2007.
2. NENADÁL J., NOSKIEVIČOVÁ D., PETŘÍKOVÁ R., PLURA J., TOŠENOVSKÝ J. Moderní management jakosti. Praha: Management Press, 2008.
3. TORRINGTON D., HALL L. Human Resource Management. Pearson, 2014.
4. PARDY W., ANDREWS T. Integrated Management Systems. Omega, 2010.
Doporučená literatura:
1. PETŘÍKOVÁ R. a kol. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008.
2. CIENCIALA J. a kol. Lidé v průmyslovém podniku. Praha: Professional Management, 2012.
3. RIGGIO R. E., LEWIS L. D. The State of Perfection: Your Hidden Code to Unleashing Personal Mastery. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2012.
4. LIPPHARDT V., LUDWIG D. Knowledge Transfer and Science Transfer. Mainz: Institute of European History, 2011.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Vypracování seminární práce na zadané téma.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
• Význam lidských zdrojů v managementu kvality (zásady, principy).
• Systém řízení lidských zdrojů dle požadavků aktuální verze standardů ISO a EFQM Modelu Excelence.
• Vzdělávání ke kvalitě, měření a hodnocení výcviku.
• Filosofie učící se organizace, formy, struktury, impulzy.
• Úloha vrcholového vedení v managementu kvality, vedení lidí, styly vedení.
• Komunikace a motivace v systémech managementu kvality.
• Týmová práce a její formy v managementu kvality ( kroužky Q, Kaizen, 5S, IIP).
• ISO, TQM a podniková kultura.
• Úvod do managementu znalostí, definice, historický vývoj, význam v systémech kvality.
• Etické principy podnikových systému řízení, etika v systémech managementu kvality.
• Společenská odpovědnost organizací (CSR) a její hodnocení v podnikové praxi, koncepce společenského prospěchu (CSV), mezinárodní společenská odpovědnost.
• Soustava řízení Baťa (odkaz současné praxi v kontextu řízení podnikových procesů).
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky