639-3001/01 – Systémy managementu kvality II (SMK II)
Garantující katedra | Katedra managementu kvality | Kredity | 6 |
Garant předmětu | prof. Ing. Jaroslav Nenadál, CSc. | Garant verze předmětu | prof. Ing. Jaroslav Nenadál, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2014/2015 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | FMT | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získat znalosti o interpretaci principů managementu kvality z pohledu vrcholového vedení, jakož i o zavádění a rozvoji modelů excelence. Naučit se používat vybrané metody a nástroje zpětné vazby od zákazníků a další metody odhalování příležitostí ke zlepšování systémů managementu kvality. Pochopit zvláštní požadavky automobilového průmyslu na systémy managementu kvality.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět je zaměřen na vysvětlení role vrcholového vedení v systémech managementu kvality a aplikaci metod a nástrojů strategického managementu kvality, jako je benchmarking, sebehodnocení, programy partnerství s dodavateli, modely excelence apod. Část výuky bude orientována na vysvětlení zvláštních požadavků automobilového průmyslu na systémy managementu kvality.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Integrovaný systém modulární počítačové podpory výuky ekonomicko-technického zaměření (http://lms.vsb.cz): Vzdělávací modul 3 – Systémy managementu jakosti: submodul Systémy managementu jakosti II. VYKYDAL, D.; NENADÁL, J. Systémy managementu kvality. Studijní opory. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2015. NENADÁL, J. Systémy managementu jakosti II. Studijní opory. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2008.
Další požadavky na studenta
U tohoto předmětu nejsou na studenty žádné další požadavky.
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Principy a koncepce moderních systémů managementu kvality.
2. Aplikace principů vůdcovství v systémech managementu kvality.
3. Odpovědnost vrcholového vedení v systémech managementu kvality.
4. Benchmarking – význam a využití v managementu kvality.
5. Měření spokojenosti zákazníků – význam a postupy.
6. Měření loajality zákazníků – význam a postupy.
7. Programy partnerství s dodavateli
8. Měření výkonnosti procesů a organizací.
9. EFQM Model Excelence – podstata a kritéria.
10. Sebehodnocení organizací – význam a postupy.
11. Hodnotící rámec RADAR a jeho aplikace v managementu kvality.
12. Požadavky automobilového průmyslu na systémy managementu kvality, část I.
13. Požadavky automobilového průmyslu na systémy managementu kvality, část II.
14. Integrace systémů managementu
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky