639-3017/02 – Pokročilé systémy managementu kvality (PSMK)
Garantující katedra | Katedra managementu kvality | Kredity | 6 |
Garant předmětu | Ing. David Vykydal, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. David Vykydal, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FMT | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získat znalosti o interpretaci principů pokročilého managementu kvality z pohledu vrcholového vedení, jakož i o zavádění a rozvoji modelů excelence. Naučit se používat vybrané metody a nástroje pro různá systémová měření, včetně zpětné vazby od zákazníků a další metody odhalování příležitostí ke zlepšování systémů managementu kvality. Pochopit zvláštní požadavky automobilového průmyslu na systémy managementu kvality.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět je zaměřen na vysvětlení role vrcholového vedení v systémech managementu kvality a aplikaci metod a nástrojů strategického managementu kvality, jako je benchmarking, sebehodnocení, programy partnerství s dodavateli, modely excelence apod. Část výuky bude orientována na vysvětlení zvláštních požadavků automobilového průmyslu na systémy managementu kvality.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
80 % účast na cvičeních.
Vypracování dvou individuálních projektů.
Úspěšné zvládnutí průběžného a zápočtového testu.
Kombinovaná zkouška.
E-learning
Další požadavky na studenta
U tohoto předmětu nejsou na studenty žádné další požadavky.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Principy a koncepce moderních systémů managementu kvality.
2. Aplikace principů vůdcovství v systémech managementu kvality.
3. Odpovědnost vrcholového vedení v systémech managementu kvality.
4. Benchmarking – význam a využití v managementu kvality.
5. Měření spokojenosti zákazníků – význam a postupy.
6. Měření loajality zákazníků – význam a postupy.
7. Programy partnerství s dodavateli
8. Měření výkonnosti procesů, systémů managementu a organizací.
9. EFQM Model Excelence – podstata a kritéria.
10. Sebehodnocení organizací – význam a postupy.
11. Hodnotící rámec RADAR a jeho aplikace v managementu kvality.
12. Požadavky automobilového průmyslu na systémy managementu kvality, část I.
13. Požadavky automobilového průmyslu na systémy managementu kvality, část II.
14. Integrace systémů managementu- podstata a postupy.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.