654-2022/01 – Průmyslový marketing (PM)
Garantující katedra | Katedra řízení průmyslových systémů | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2022/2023 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FMT | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student bude umět popsat a analyzovat základní marketingové procesy v průmyslovém podniku, bude umět formulovat základní požadavky na provedení marketingového výzkumu na B2B trhu, vč. přípravné fáze výzkumu a jeho realizace. Student se naučí aplikovat jednotlivé prvky marketingového mixu v prostředí průmyslového podniku.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem výuky tohoto předmětu je dosáhnout u posluchačů schopnost praktické aplikace znalostí a teoretických poznatků při řešení úloh spojených s rozhodovacím procesem průmyslových firem v oblasti marketingové analýzy a strategie a všude tam, kde jsou rozhodovací procesy navázány na znalosti trhu a tržního prostředí.
Hlavní pozornost je věnována především marketingu průmyslových podniků, jejich okolí i jednotlivým nástrojům marketingového mixu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
PS: Písemná a ústní zkouška. Vypracování semestrální práce a absolvování průběžných testů.
KS: Písemná a ústní zkouška. Vypracování semestrální práce a absolvování závěrečného testu.
E-learning
Další požadavky na studenta
PS: Vypracování semestrálního projektu a absolvování průběžných testů.
KS: Vypracování semestrálního projektu a absolvování závěrečného testu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Základní pojmy a názvosloví marketingu, podstata, cíl a role marketingu a obchodu v praxi průmyslového podniku.
2. Organizační vazby marketingu a ostatních odborných oddělení průmyslového podniku.
3. Marketingové prostředí průmyslového podniku.
4. Subjekty trhu, spotřebitelský a průmyslový trh. Segmentace zákazníků na B2B trhu.
5. Marketingový informační systém průmyslového podniku, způsoby získávání a přístupu k datům.
6. Strategický marketing, podstata a role v podnikové praxi. Cíle strategického řízení v průmyslovém podniku.
7. Marketingová analýza – metody, techniky a nástroje marketingové analýzy. Exaktní a empirické nástroje marketingové analýzy.
8. Cílený marketing na B2B trhu, targeting a positioning.
9. Marketingový mix na B2B trhu, vztah k potřebám zákazníka na průmyslovém trhu.
10. Marketingový výzkum průmyslového trhu, metody a techniky výzkumu.
11. Přípravná fáze marketingového výzkumu, specifika pro B2B trhy: výběr vzorku, reprezentativní kvazireprezentativní a nereprezentativní techniky výběru výběrového souboru, harmonogram prací, rozpočet výzkumu. Příprava dotazníku.
12. Realizační fáze výzkumu, specifika pro B2B trhy: sběr a vyhodnocení získaných dat. Způsoby vyhodnocení a interpretace výsledků výzkumu. Vyhodnocení stanovených hypotéz.
13. Offline a online marketing a obchodování na B2B trhu.
14. Aktuální vývojové trendy průmyslového marketingu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky