711-0523/03 – Komunikace s veřejností (KsV)
Garantující katedra | Katedra společenských věd | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FBI | Určeno pro typy studia | navazující magisterské, bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem výuky je poskytnout základní teoretické poznatky z psychologie lidské komunikace a umožnit studentům praktický nácvik některých komunikačních dovedností a technik. Studenti se naučí například metody vyjednávání, zvádání komunikace v krizových situacích, prezentaci na veřejnosti, seznámí se s modely komunikace v organizaci, s užíváním sociálních sítí ve veřejné komunikaci, procvičí si vystupování na veřejnosti atd.
Vyučovací metody
Přednášky
Semináře
Anotace
Výuka se v úvodu věnuje základním pojmům z oblasti komunikace,jako jsou verbální a neverbální komunikace, naslouchání, řešení konfliktů a vyjednávání. Následuje seznámení s modely masové komunikace,formami komunikace s veřejností,s možnostmi užívání sociálních sítí, řešením krizové komunikace atd. Součástí výuky jsou praktické ukázky a nácvik řešení konkrétních komunikačních situací.
Předmět je variantou předmětu Interpersonální komunikace, není proto vhodný pro studenty, kteří již Interpersonální komunikaci absolvovali.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
prezentace na zadané téma, ústní nebo písemná zkouška
E-learning
Další požadavky na studenta
prezentace,
nácviky
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Sociální interakce
2. Neverbální komunikace
3. Verbální komunikace, analýza jazyka, lži v komunikaci
4. Sociální percepce – vnímání jiných lidí, první dojem, stereotypy, interpersonální přitažlivost
5. Naslouchání, empatické naslouchání, kritické naslouchání, chyby při naslouchání
6. Konflikty v komunikaci a jejich řešení
7. Vyjednávání, styly a strategie, nácvik
8. Komunikace v organizaci, zásady správné komunikace v pracovních skupinách, porady a veřejná projenávání, mobbing
9. Komunikace s veřejností, přesvědčivost a důvěryhodnost řečníka, nácvik písemného projevu
10. Masová komunikace, rozhlas, TV, tiskoviny, elektronická média
11. Sociální sítě
12. Krizová komunikace
13. VOST – European Virtual Operation Support Team
14. Sebeprezentace, nácvik veřejného vystoupení
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky