711-0527/01 – Soft Skills I (SS)
Garantující katedra | Katedra společenských věd | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2012/2013 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FAST | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
- definování soft skills a možností jejich rozvoje
- základy time-managementu
- rozvoj komunikačních dovedností vč. nácviku vybraných komunikačních technik (prezentace, sebeprezentace, jednání s klientem)
- identifikace vlastních silných a slabých stránek na základě diagnostiky
- příprava na výběrové řízení
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět je určen posluchačům technického, ekonomického i humanitního zaměření. Studenti budou seznámeni se soft skills se zaměřením na self-management a diagnostiku (zmapování vlastních silných a slabých stránek), efektivní komunikaci a plánování kariéry.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
řešení modelových situací a úkolů
E-learning
Další požadavky na studenta
doplnit další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Soft skills – význam, popis, možnosti rozvoje.
2. Self-management – rozvíjení schopností řídit sebe sama.
3. Time management - rozvíjení schopností plánovat, dodržovat plán, dodržovat termíny.
4. Komunikační dovednosti – komunikační schéma, fáze komunikace, druhy komunikace.
5. Neverbální komunikace – funkce, analýza základních signálů, úprava prostoru pro komunikaci.
6. Verbální komunikace – rozhovor, zásady efektivní komunikace.
7. Komunikační techniky – prezentace, vedení porady, moderace, sebeprezentace.
8. Jednání s klientem – taktické aspekty jednání s klientem, zvládání manipulativních přístupů.
9. Plánování kariéry – diagnostika (kariérní typ, týmové role, sebepoznání - Holland, Belbin aj.).
10. Strukturovaný životopis, motivační dopis – struktura a obsah. Příprava na výběrové řízení – organizace výběrového řízení, assesment centrum, modelové situace.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky