711-0527/21 – Soft Skills I (SS)
Garantující katedra | Katedra společenských věd | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2021/2022 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
- definování soft skills a možností jejich rozvoje
- základy time-managementu
- rozvoj komunikačních dovedností vč. nácviku vybraných komunikačních technik (prezentace, sebeprezentace, jednání s klientem)
- identifikace vlastních silných a slabých stránek na základě diagnostiky
- příprava na výběrové řízení
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět je určen posluchačům technického, ekonomického i humanitního zaměření. Studenti budou seznámeni se soft skills se zaměřením na self-management a diagnostiku (zmapování vlastních silných a slabých stránek), efektivní komunikaci a plánování kariéry.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
1. Vytvoření strukturovaného životopisu v souladu s aktuálními trendy a požadavky trhu práce
2. Vytvoření motivačního dopisu pro konkrétní pracovní pozici či organizaci
3. Sebeprezentace - příprava a realizace (pro situaci výběrového řízení)
E-learning
https://www.vsb.cz/711/cs/studium/e-knihovna/
https://lms.vsb.cz/login/index.php
Další požadavky na studenta
1. Vypracování zadaných úkolů
2. Aktivní účast na cvičeních
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Soft skills – význam, popis, možnosti rozvoje.
2. Příprava na výběrové řízení – organizace výběrového řízení, assesment centrum, modelové situace.
3. Strukturovaný životopis – forma, obsah, trendy.
4. Motivační dopis – struktura a obsah.
5. Příprava na přijímací pohovor, sebeprezentace.
6. Plánování kariéry – diagnostika (kariérní typ, sebepoznání).
7. Self-management – rozvíjení schopností řídit sebe sama.
8. Time management - rozvíjení schopností plánovat, dodržovat plán, dodržovat termíny.
9. Komunikační dovednosti – komunikační schéma, fáze komunikace, druhy komunikace.
10. Neverbální komunikace – funkce, analýza základních signálů, úprava prostoru pro komunikaci.
11. Verbální komunikace – rozhovor, zásady efektivní komunikace.
12. Komunikační techniky – prezentace, moderace.
13. Jednání s klientem – taktické aspekty jednání s klientem.
14. Asertivní komunikační techniky.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.